Gå till innehåll

Manual till ATI - Bubble Master 250


nike83

Rekommenderade inlägg

Jag har letat ett tag på google (och här, fast sökfunktionen funkar inte) efter en manual till ATI- bubble master 250. dock verkar det svårt. har hittat en till 200.

det jag primärt vill veta är vad höjden på vattnet skall vara i sumpen..

tacksam för hjälp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det verkar som om att det är max 8" på djupet, men det vore skönt att få det "verifierat" av en manual....

om man gör den 8" = 20 cm?! så går det ju alltid att lägga något under om man vill få upp skummaren. dock svårt att sänka ner den med.... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har letat ett tag på google (och här, fast sökfunktionen funkar inte) efter en manual till ATI- bubble master 250. dock verkar det svårt. har hittat en till 200.

det jag primärt vill veta är vad höjden på vattnet skall vara i sumpen..

tacksam för hjälp!

Menar du att sökfunktionen inte fungerar för att du inte hittar någon manual du söker på forumet? Isf är det mest troligt pga att ingen har postat den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att sökfunktionen inte fungerar för att du inte hittar någon manual du söker på forumet? Isf är det mest troligt pga att ingen har postat den.

jag får inga träffar alls! när jag går in i forum - skummare och sedan använder "sök i forum", så får jag inte fram några träffar alls när jag söker på ATI.... kanske bara jag?

japp jag såg dem med, men de är för powercone i, som är den nyaste.... denna är några år äldre. men det kanske är samma manual? eller samma nivåer som gäller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag får inga träffar alls! när jag går in i forum - skummare och sedan använder "sök i forum", så får jag inte fram några träffar alls när jag söker på ATI.... kanske bara jag?

japp jag såg dem med, men de är för powercone i, som är den nyaste.... denna är några år äldre. men det kanske är samma manual? eller samma nivåer som gäller?

Svaret är enkelt. Det har aldrig gått att söka på ord med tre bokstäver eller mindre då databasen för sökord hade blivit enormt mycket större.

Det ska gå (har iaf gjort så tidigare) att sätta en stjärna efter eller innan sökordet, tex ATi*, då ska du kunna hitta de trådar som innehåller ordet ATi.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den gamla ATi´n hade väl samma hus som FaunaMarins skummare, där var rek nivån 230mm

okey, men det vore skönt att få det "verifierat" att det är denna höjd som gäller..

Svaret är enkelt. Det har aldrig gått att söka på ord med tre bokstäver eller mindre då databasen för sökord hade blivit enormt mycket större.

Det ska gå (har iaf gjort så tidigare) att sätta en stjärna efter eller innan sökordet, tex ATi*, då ska du kunna hitta de trådar som innehåller ordet ATi.

okey, då var det "skit bakom spakarna".... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har just startat upp en beg ATI BM-250. Säljaren sade 15-20cm så det kan vara ett bra riktmärke. Jag har dock mycket ljud från luftintaget. Denna skummare får dock bra kritik här på forumet för att vara så tyst. Har någon tipps? Kanske tom någon som byggt om luftburken som slangarna går in i?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

såg reservdelar på en engelsk site. Googla på ATI bubbelmaster parts så får du träff. De har kommit med nya modeller till den nya. Skall enl ATI passa även på våra äldre skummare. Tror dessa är bättre så du kanske vill vara försökskanin :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tack från mig med. Nu är det bara att jaga nytt "trassel" som du säger. Kan bara tillägga att min gamla herk blev tystare när den gått i några veckor. Är vad jag kan förtstå den absolut älsta modellen med ljuddämparen på utblåset. Slangarna går alltså in i den vida t-kopplingen med 50mm diam där vattnet går ut. Pumparna är dock samma. Har testat höjdjustering på utblåset för att som om man kan få torrare skummning men det händer då inget på ca 12t väntan. Skummar väldigt blött oavsett hur jag gör. Har köpt till en knivventil så att jag kan justera flödet men just "torrheten" är ett besvär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack från mig med. Nu är det bara att jaga nytt "trassel" som du säger. Kan bara tillägga att min gamla herk blev tystare när den gått i några veckor. Är vad jag kan förtstå den absolut älsta modellen med ljuddämparen på utblåset. Slangarna går alltså in i den vida t-kopplingen med 50mm diam där vattnet går ut. Pumparna är dock samma. Har testat höjdjustering på utblåset för att som om man kan få torrare skummning men det händer då inget på ca 12t väntan. Skummar väldigt blött oavsett hur jag gör. Har köpt till en knivventil så att jag kan justera flödet men just "torrheten" är ett besvär.

jag har faktiskt samma problem! min skummare skummar bara blött!

jag skulle inte chansa på den!

jag köpte på Bauhaus en remsa. kosta nästan gratis! det finns på trädgårdsavdelningen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att Bauhaus inte finns i Umeå... Får kolla på annan trädgårdsavd. Har ikväll ersatt ett av trasslen med en bit entrematta. Skummar minst lika bra som mina förmodligen uttjänta trassel. Blev det ngn skillnad med nytt för dig Fredrik?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att Bauhaus inte finns i Umeå... Får kolla på annan trädgårdsavd. Har ikväll ersatt ett av trasslen med en bit entrematta. Skummar minst lika bra som mina förmodligen uttjänta trassel. Blev det ngn skillnad med nytt för dig Fredrik?

jag hade inte så mycket att jämföra med, då jag har köpt skummaren begggad.... dock bytte jag det ena trasslet i veckan, och jag tycker att jag ser en skillnad i skummning!

om du inte får tag på, så kan jag skicka till dig! jag tror nästan jag har 5 års förbrukning här! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...