lynxen Postat 19 oktober 2011 Postat 19 oktober 2011 Tjusigt Andreas!!Hur stor är muränan?Riktigt fina fenor på kirurgen.Hoppas du får ordning på rampen, min fick ett dopp den med, så jag fick köpa nya drivare för att få liv i den. Citera
Ricke Postat 19 oktober 2011 Postat 19 oktober 2011 Tror bestämt din kirurg är en http://www.reeflex.net/tiere/518_Zebrasoma_veliferum.htm Citera
Husvagn Postat 19 oktober 2011 Författare Postat 19 oktober 2011 Tjusigt Andreas!!Hur stor är muränan?Riktigt fina fenor på kirurgen.Hoppas du får ordning på rampen, min fick ett dopp den med, så jag fick köpa nya drivare för att få liv i den.Tack!Muränan är "fullvuxen", ca. 60-70cm. Rampen är lite sådär, båda MH lyser nu, men där är rätt bra glapp i T5orna så dom bara blinkar till ibland när man slår till rampen.. Tror bestämt din kirurg är en http://www.reeflex.net/tiere/518_Zebrasoma_veliferum.htmSvårt o säga när den är så liten, men kollar man noga så är den prickig mellan ränderna.. Citera
Husvagn Postat 19 oktober 2011 Författare Postat 19 oktober 2011 Matade precis muränan med en bit halvtinad mysis, han kom ut ur sin grotta o tog den direkt från tången.. Inte illa för andra dagen det? =D Citera
Laggeman Postat 19 oktober 2011 Postat 19 oktober 2011 Tror bestämt din kirurg är en http://www.reeflex.net/tiere/518_Zebrasoma_veliferum.htmJag håller med. Zebrasoma Desjardinii har inte den gula färgen på kropp och fenor som ungfisk, även om den har liknande ränder. Den har heller inte lika höga och spetsiga fenor som segelfenskirurgen.Lånad bild från internet: Citera
Husvagn Postat 19 oktober 2011 Författare Postat 19 oktober 2011 Låter och ser ju ut som ni har väldigt rätt, det var iaf beställd som en desjardinii.. Saknade 2 fiskar, och en var fel. Tradigt det.. Citera
Husvagn Postat 20 oktober 2011 Författare Postat 20 oktober 2011 Tack o välkommen till tråden!Får väl lägga upp ett par bilder på grejer från dig bara för det! Citera
Johan.mag Postat 20 oktober 2011 Postat 20 oktober 2011 fräckt!!! vart har du köpt matnings klon? Citera
Husvagn Postat 20 oktober 2011 Författare Postat 20 oktober 2011 fräckt!!! vart har du köpt matnings klon?DeepOcean ! Citera
Husvagn Postat 22 oktober 2011 Författare Postat 22 oktober 2011 Och idag kunde man inte hålla sig och nu är där ytterligare en z. veliferum, en z. flavenscens(? Gul zebrasoma..), en elddvärgkejsare, en bicolor blenid, ett svart clownpar och en revhummer! Citera
Johan.mag Postat 22 oktober 2011 Postat 22 oktober 2011 gissar du har varigt i malmö o handlat z.veliferum e gymt snygg Citera
osby0479 Postat 22 oktober 2011 Postat 22 oktober 2011 Då förväntar vi oss lite bilder i eftermiddag =) Citera
freddi36 Postat 22 oktober 2011 Postat 22 oktober 2011 muränan ser ut till att ha ett starkt bett! satt ju fast i tången rätt bra i första filmen snyggt kar btw Citera
Husvagn Postat 22 oktober 2011 Författare Postat 22 oktober 2011 Ett par snabba skitbilder tills jag orkar böka fram kameran! Citera
Husvagn Postat 22 oktober 2011 Författare Postat 22 oktober 2011 gissar du har varigt i malmö o handlat z.veliferum e gymt snyggEventuellt så ja... Då förväntar vi oss lite bilder i eftermiddag =)Kommer bättre ikväll eller imorgon!muränan ser ut till att ha ett starkt bett! satt ju fast i tången rätt bra i första filmen snyggt kar btw Jo, han håller tills han släpper, om man säger så Rycker rätt bra i tången med.. Tack! Citera
Husvagn Postat 25 oktober 2011 Författare Postat 25 oktober 2011 (ändrat) Test test, verkar funka o lägga upp bilder från tapatalk! Ändrat 25 oktober 2011 av Husvagn Funkar* o lägga upp bilder från tapatalk.. Citera
Husvagn Postat 25 oktober 2011 Författare Postat 25 oktober 2011 Tråkiga nyheter; Upptäckte i fredags(?) att min blå-gul dvärgkejsare hade en "fläck" på ena sidan, skulle lägga upp o fråga om det här men kom inte så långt då jag hittade den död halvvägs under en sten i lördags((?)dagen efter jag såg fläcken, inte lätt o hålla koll på dagarna alltid:P). Någon som vet vad det kan ha varit?Och lite andra bilder: Citera
Johan.mag Postat 26 oktober 2011 Postat 26 oktober 2011 kan inte hjälpa det men den sista bilden, vet inte om han e rälig eller cool. Hur stor är den? Citera
osby0479 Postat 26 oktober 2011 Postat 26 oktober 2011 Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htm Citera
Husvagn Postat 26 oktober 2011 Författare Postat 26 oktober 2011 (ändrat) Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htmHar aldrig läst på reeflex om den, men jag ser inte varför det skulle vara olämpligare än något annat djur som blir stort?Dessutom är han helt otroligt långsamväxande- och just nu ca. 5-7cm lång(från svansspets till "fronten")kan inte hjälpa det men den sista bilden, vet inte om han e rälig eller cool. Hur stor är den?Se ovan^^ Ändrat 26 oktober 2011 av Husvagn Citera
osby0479 Postat 26 oktober 2011 Postat 26 oktober 2011 Den e cool som fan, har den varit på något olämpligt sen du la han i karet? Citera
Husvagn Postat 26 oktober 2011 Författare Postat 26 oktober 2011 Den e cool som fan, har den varit på något olämpligt sen du la han i karet?Inte ett dugg, eftersom han håller sig nere i sanden(sista bilden här är första gången jag ser honom på en sten). Och då ofta nedgrävd i sanden.. =)Sen har han ju munnen på undersidan, så han måste krypa upp på för att kunna tugga på något- vilket jag tvivlar starkt på att han hade gjort även om han kunde.. Har testat mata med räkor(och då skjutit in räkan under honom när han stått i sanden) men den står han på en liten stund, sen springer han vidare- svårt o se om han tuggar något eller inte.. Citera
Husvagn Postat 30 oktober 2011 Författare Postat 30 oktober 2011 Lite bilder på hela karet, och lite annat smått och gott.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.