Gå till innehåll

550l


Husvagn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tjusigt Andreas!!

Hur stor är muränan?

Riktigt fina fenor på kirurgen.

Hoppas du får ordning på rampen, min fick ett dopp den med, så jag fick köpa nya drivare för att få liv i den.

Tack!:)

Muränan är "fullvuxen", ca. 60-70cm. Rampen är lite sådär, båda MH lyser nu, men där är rätt bra glapp i T5orna så dom bara blinkar till ibland när man slår till rampen..

Svårt o säga när den är så liten, men kollar man noga så är den prickig mellan ränderna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gissar du har varigt i malmö o handlat :smiley20: z.veliferum e gymt snygg

Eventuellt så ja... :)

Då förväntar vi oss lite bilder i eftermiddag =)

Kommer bättre ikväll eller imorgon!:)

muränan ser ut till att ha ett starkt bett! satt ju fast i tången rätt bra i första filmen :)

snyggt kar btw :)

Jo, han håller tills han släpper, om man säger så :P Rycker rätt bra i tången med..

Tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkiga nyheter; Upptäckte i fredags(?) att min blå-gul dvärgkejsare hade en "fläck" på ena sidan, skulle lägga upp o fråga om det här men kom inte så långt då jag hittade den död halvvägs under en sten i lördags((?)dagen efter jag såg fläcken, inte lätt o hålla koll på dagarna alltid:P). Någon som vet vad det kan ha varit?

dsc0818z.jpg

Och lite andra bilder:

dsc0884i.jpg

dsc0861o.jpg

dsc0878nj.jpg

dsc0853z.jpg

dsc0858h.jpg

dsc0821f.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htm

Har aldrig läst på reeflex om den, men jag ser inte varför det skulle vara olämpligare än något annat djur som blir stort?

Dessutom är han helt otroligt långsamväxande- och just nu ca. 5-7cm lång(från svansspets till "fronten")

kan inte hjälpa det men den sista bilden, vet inte om han e rälig eller cool. Hur stor är den?

Se ovan^^ :P

Ändrat av Husvagn
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den e cool som fan, har den varit på något olämpligt sen du la han i karet?

Inte ett dugg, eftersom han håller sig nere i sanden(sista bilden här är första gången jag ser honom på en sten). Och då ofta nedgrävd i sanden.. =)

Sen har han ju munnen på undersidan, så han måste krypa upp på för att kunna tugga på något- vilket jag tvivlar starkt på att han hade gjort även om han kunde.. Har testat mata med räkor(och då skjutit in räkan under honom när han stått i sanden) men den står han på en liten stund, sen springer han vidare- svårt o se om han tuggar något eller inte..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...