Gå till innehåll

550l


Husvagn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

nice :)

Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htm

jag tror dom menar att när en sån är fullvuxen och 50 cm bred och 70 cm lång så kommer du behöva ett enormt stort kar för att den över huvudtaget ska kunna röra sig normalt. en fisk på 70 cm kan ju böja sig och på så sätt kan den röra sig i ett akvarium. en "krabba" på 50 *70 cm kan ju inte "vika" sig så den kan vända i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htm

Saken är den om jag inte minns helt fel att dem går upp på en sandbädd ty 1 gång om året så helst ska man ha en strand i akvariet =).

Det kan ju bli lite svårt att få till. Men jag är inte 100% säker men jag tror jag läst något om de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är den om jag inte minns helt fel att dem går upp på en sandbädd ty 1 gång om året så helst ska man ha en strand i akvariet =).

Det kan ju bli lite svårt att få till. Men jag är inte 100% säker men jag tror jag läst något om de.

En gång per år så tar de sig upp på stränderna i det vilda för att lägga sina ägg på stranden. De gräver ned sina ägg (tror även de para sig på land men är inte säker) och tar sig sedan ned i havet igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En gång per år så tar de sig upp på stränderna i det vilda för att lägga sina ägg på stranden. De gräver ned sina ägg (tror även de para sig på land men är inte säker) och tar sig sedan ned i havet igen.

Tror dock inte en som är i storlek med min tar sig upp på någon strand för o lägga några ägg........ ^^

Födelsedagspresenter:

post-6053-14468923307932_thumb.jpg

post-6053-14468923307742_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...