Husvagn Postat 30 oktober 2011 Författare Postat 30 oktober 2011 Och nu verkar det som det antagligen blir flytt om ca. 4 månader.. Lättast o starta ett tillfälligt kar i nya huset? Citera
freddi36 Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 nice Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htmjag tror dom menar att när en sån är fullvuxen och 50 cm bred och 70 cm lång så kommer du behöva ett enormt stort kar för att den över huvudtaget ska kunna röra sig normalt. en fisk på 70 cm kan ju böja sig och på så sätt kan den röra sig i ett akvarium. en "krabba" på 50 *70 cm kan ju inte "vika" sig så den kan vända i karet. Citera
Hermanbrute Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Hur ska man tolka detta, om man kollar svårighetsgrad http://se.reeflex.net/tiere/3513_Limulus_polyphemus.htmSaken är den om jag inte minns helt fel att dem går upp på en sandbädd ty 1 gång om året så helst ska man ha en strand i akvariet =).Det kan ju bli lite svårt att få till. Men jag är inte 100% säker men jag tror jag läst något om de. Citera
kaptenen Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Saken är den om jag inte minns helt fel att dem går upp på en sandbädd ty 1 gång om året så helst ska man ha en strand i akvariet =).Det kan ju bli lite svårt att få till. Men jag är inte 100% säker men jag tror jag läst något om de.En gång per år så tar de sig upp på stränderna i det vilda för att lägga sina ägg på stranden. De gräver ned sina ägg (tror även de para sig på land men är inte säker) och tar sig sedan ned i havet igen. Citera
Husvagn Postat 2 november 2011 Författare Postat 2 november 2011 En gång per år så tar de sig upp på stränderna i det vilda för att lägga sina ägg på stranden. De gräver ned sina ägg (tror även de para sig på land men är inte säker) och tar sig sedan ned i havet igen.Tror dock inte en som är i storlek med min tar sig upp på någon strand för o lägga några ägg........ ^^Födelsedagspresenter: Citera
kaptenen Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 Nej, fast den blir ju vuxen någon gång i framtiden. Men den lär inte vilja ta sig upp då det inte finns någon partner tillgänglig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.