loopmannen Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Tack Fredrik! Kul att du gillade dem wow riktigt fina bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 maj 2013 Dela Postat 16 maj 2013 Är det en Rhodactis på bild 4# där man kan se nässelcellerna i tentaklerna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Det stämmer, det är en Rhodactis. Gillar färgspelet som blir i dessa koraller när man kikar lite närmare.Är det en Rhodactis på bild 4# där man kan se nässelcellerna i tentaklerna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 maj 2013 Dela Postat 16 maj 2013 Jo, jag har några själv, men får inte i närheten så bra macrobilder på dom som dessa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Den här har en skaplig placering i akvariet där ljuset faller bra, men vissa koraller kan jag knappt få några bilder på antar att det ofta beror på hur ljuset bryts i vattnet, dencitet osv. Kan vara lite lurigt ibland Men skam den som ger sig, det är bara att fortsätta så kommer det nog de bilder du vill ha.Jo, jag har några själv, men får inte i närheten så bra macrobilder på dom som dessa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 maj 2013 Dela Postat 16 maj 2013 Det måste va svårare när man har ett djupare kar också, att fota längre in i karet. Några bilder blir väl okej, men har ju ingen "riktig" kamera heller så.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Ju mera vatten som är ivägen ju svårare blir det. Om man sedan försöker fota snett i akvariet så blir brytningarna hemska speciellt när man fotar med ett lite längre macrooptik. Men kul är det.Det måste va svårare när man har ett djupare kar också, att fota längre in i karet. Några bilder blir väl okej, men har ju ingen "riktig" kamera heller så.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 16 maj 2013 Dela Postat 16 maj 2013 Ja det kan jag tro, det får bli en riktig kamera när jag har ett kar av lite större modell också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 16 maj 2013 Dela Postat 16 maj 2013 fina bilder häftigt hur man kan se hur de olika koraller ser ut när det är förstorat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 16 maj 2013 Dela Postat 16 maj 2013 Vad kör du med för objektiv? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Tack Nicklas, visst är det kul att krypa närmare ibland.fina bilder häftigt hur man kan se hur de olika koraller ser ut när det är förstorat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 16 maj 2013 Författare Dela Postat 16 maj 2013 Dessa är tagna med ett Tameron Sp Di 90mm 2,8. Vad kör du med för objektiv? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 26 maj 2013 Författare Dela Postat 26 maj 2013 :nya bilder:Det har varit väldigt ont om tid till SVG den senaste tiden, delvis beroende på uppladdningen inför Stockholms maraton som nu verkar gå mig om inte då jag har råkat ut för en skada inte så kul. Men så har en hel del tid gått åt till projekt hus, byte av panel och så ska taket få sig en upprustning med nya pannor osv.Projekt hus tar min tid!Så lite sött!Dvs det är nu full fart hemma i dammen, som vanligt så får vi massor av grodyngel vilket ungarna älskar att följa utvecklingen när de växer till sig till grodor. Vi hittade oxå en häftig nymf som jag tror ska bli till en trollslända så småningom.Grodyngel Skräddare Mamma groda NymfLite salt!Bara älskar min Kawagröna Calustrea som blir dagens sista bild.Calustrea Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 26 maj 2013 Dela Postat 26 maj 2013 Kawagrön? Kör du kawa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 26 maj 2013 Dela Postat 26 maj 2013 nymfen ser ut som en liten alien! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 26 maj 2013 Författare Dela Postat 26 maj 2013 Skulle lätt plats i nästa Alien film nymfen ser ut som en liten alien! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.