Gå till innehåll

540l optiwhite projekt


loopmannen

Rekommenderade inlägg

Det kallas personlighet :) Så är det med mina gula kirurger de kommer farande så fort jag sätter mig. Kan det va så att de tror att det vanksa mat? .

Vid den tiden de brukar få mat brukar alla fiskar simma vid frontrutan och hålla sig framme. Annars är det definitivt inte så. Ska det komma någon är det alltid bäst och låta bli och mata före.

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 390
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack alla! Jo det är en blandning av koraller jag har hållt ned mjukisarna i storlek då jag vet vad deras gift kan ställa till med. Tanken var ett tag ett rent sps akvarium men jag gillar allt för många typer av koraller för att kunna slå mig till ro med ett sps akvarium. Men vem vet vad som händer med inriktningen i framtiden som du sa Wiking man är ju inte ens en 50 procentare :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack d-jess! Det har hänt en del lite mognad så blir det nog bra. Såg att du hade stora planer, kul Ocean gör riktigt snygga akvarium hoppas du får bra svar på din fråga tyvärr är jag en vattenbytargubbe så jag kan inte hjälpa dig där :)

Snyggt! :) Du har fyllt på bra med grejer sen jag var hos dig! Ser bra ut! :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Lasse! O tänk vad mycket snyggare det hade varit om han inte hade köpt sin Zebrasoma xanthurus mitt framför näsan på mig ;)

Du får lägga ut en tråd på ditt kar så vi kan följa det.

Riktigt snyggt akvarium Benny, då stämmer Kalles skryt om ditt kar ;)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Lasse! O tänk vad mycket snyggare det hade varit om han inte hade köpt sin Zebrasoma xanthurus mitt framför näsan på mig ;)

Du får lägga ut en tråd på ditt kar så vi kan följa det.

Hehe ja han va snabb då .... Ska själv hämta en imorgon + en till Paracanthurus hepatus så då har jag 2st av varje. En kille i Örebro som hade 4st Zebrasoma xanthurus för 400kr/st men nu är de tyvärr sålda (jag tar den sista), men om du vill kan jag skicka dig ett pm om jag skulle hitta en till salu. Ha en trevlig helg Med vänlig hälsning/Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt rena rama julafton för dig i morrn, ångrar du dig så vet du vem som kan ta den :) De hade massor av Hepatus senast på Korallfisken så jag köpte med mig två st. De fick båda prick ganska omg men det försvann när jag vred upp ozonet lite så nu mår de kanon. Får du höra om ngn Xanthurus så dra iväg ett pm de är riktigt fina.

Ha en skön helg du oxå

Benny

Hehe ja han va snabb då .... Ska själv hämta en imorgon + en till Paracanthurus hepatus så då har jag 2st av varje. En kille i Örebro som hade 4st Zebrasoma xanthurus för 400kr/st men nu är de tyvärr sålda (jag tar den sista), men om du vill kan jag skicka dig ett pm om jag skulle hitta en till salu. Ha en trevlig helg Med vänlig hälsning/Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:nya bilder:

Nu har jag lyckas fått till ngn form av bild på nya Ricordea Multicollor som jag köpte av Laggeman.

De är helt underbara men än så länge vidrigt svårfotade, de sitter riktigt illa till för att komma åt med kameran men ge det ngn månad till så blir det bättre.

Stora som en halv lillfingersnagel så fick de ligga i en burk med småsten för att kunna fästa, den ena lite större med flera huvuden var redan fäst på en sten men fick ligga med de övriga. Nu i dag så har jag fäst stenarna som de har fäst på på en större sten och placerat ut dem i akvariet förutom en som fortfarande får bo i lilla plastburken.

post-5391-144689278379_thumb.jpg

Riktigt fin lyster

post-5391-14468927838154_thumb.jpg

Mini men växer på sig

Stort tack till Laggeman för att du ville dela med dig av dessa skönheter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är den läcker! Antar att du har en likadan där i Krutmöllan som du kan sitta o beundra Jimmy. Kan nog snart få tag på en hyfsad bit av den gröna Montiporan åt dig, jag tjoar till.

Samuel, det är inga problem hörde när rörmkaren sa något om att vi har vattenlås här i huset så de är nog helt säkra :)

Men för säkerhetsskull ska jag nog kolla fickorna på mina akvarievänner efter nästa besök. Njae hoppas at de växer på sig och delar på sig så jag kan dela med mig av dessa skönheter så fler än jag får njuta av dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

:nya bilder:

Nu börjar mina Ricordeor bli fotograferingsbara.

Har fortfarande en multi som befinner sig i en plastbytta där den ska få växa fast ordentligt på en sten, jag har nämligen en borre som annars släpar omkring på alla mindre koraller.

Först en bild på min Ricordea Yuma, kanske inte den läckraste men den har en häftig illgrön mun, ska se om jag kan få den på bild ngn gång.

post-5391-14468928685787_thumb.jpg

Sedan har jag en Ricordea Florida Multi som jag själv älskar en helt underbar korall.

post-5391-14468928686021_thumb.jpg

Satsar på att få tag på flera en rosa och en orange står på önskelistan.

Det får bli en bild till på en korall som jag har glömt namnet på men som fascinerar mig mycket, en härlig korall som skiftar vackert beroende på ljuset.

post-5391-14468928686215_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:nya bilder:

Det får bli en bild till på en korall som jag har glömt namnet på men som fascinerar mig mycket, en härlig korall som skiftar vackert beroende på ljuset.

[ATTACH=CONFIG]92477[/ATTACH]

Ser ut som en som jag har, en Acropora grandis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Det var länge sedan jag uppdaterade här men det har inte hänt så mycket nytt.

Jag har vid ett flertal tillfällen önskat fara iväg för att uppdatera med lite nya fiskar men har inte kommit iväg. Det mesta växer och mår bra och jag har fått sålt av lite koraller och fraggar.

I dag monterade jag dit en Tunze osmolator och fick samtidigt städa ur sumpskåpet. Ska bli skönt att inte behöva hälla i dagens vatten men framför allt få en jämnare salthalt då det avdunstar en hel del vatten ur akvariet.

post-5391-14468929127332_thumb.jpg

Funderar skarpt på att göra en best från Deep Ocean om det är så att det finns ngt roligt hemma när det börjar närma sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...