Gå till innehåll

Aquaria Vattenmuseum eller Skansen akvariet?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Tjena gott folk,

Ska åka på affärsresa i morgon till huvudstaden o tänkte att passa på att besöka något akvarium.

Vad kan ni stockholmare rekomendera ?

jag har sett att det finns Aquaria Vattenmuseum och Skansen akvariet vilket är bäst om man bara vill se lite vackra fiskar och koraller? eller finns det något bättre alternativ i stockholm?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle det vara intressant för andra att gå på aquaria och kolla bakom kulisserna? Nu blir det kanske lite kort varsel för dig Patrik. Men du har ett pm.

Jag har nämligen bra kontakt med dom.

Det skulle vara väldigt kul, skriv upp mig med när det blir av ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill passa på att tacka alla för alla bilder och tips på så kort varsel.

Tyvärr blev inte mitt besök som jag hade tänkt mig.

"Mitt besök på Aquaria":

Satt på möte och funderade på hur jag skulle kunna komma ifrån tidigare eftersom mötet drog över på tiden.(mötet var på Södermalm)

När jag väl kom ifrån så tog jag bussen till slussen. Väl där så sprang jag till båten för att jag så den stå vid kajen. Det tog tid att lösa biljetten pga. att jag betalade med kort.

När jag väl fick min biljett så sprang jag sista biten till båten för att få så mycket tid som möjligt på Aquaria.

Paff blev man när man var 5m från grinden då stänger de grinden och jag får inte komma på. (nu var det bara att vänta 15min på nästa små irriterad blev man :P).

Väl i land på djurgården så går jag snabbt till Aquaria. Paff igen! när jag tar i handtaget till ingången STÄNGT!!! Men Va F** har man otur eller vad?

Besviken som man var så gick jag ut på nätet för att ring till dem och klaga att de hade stängt förtidigt. passade på att kolla hemsidan igen efter öppetiderna.

OJ! nu var det ändrade tider antagligen från och med den 1 september :( så från och med idag så stänger den 16:30.

Så då var det bara att gå in mot stan igen. Trodde att jag skulle trösta mig med lite fiskar i Stockholms vatten men där gick jag bet! inga fiskar i vattnet som ville visa sig.

Kollade även på skansen akvariets öppetider igen och de stände också tidigare från och med idag. Ingen bra dag i Stockholm.

Så nu får man kanske sätta sig själv på en krog och ta någon öl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle det vara intressant för andra att gå på aquaria och kolla bakom kulisserna? Nu blir det kanske lite kort varsel för dig Patrik. Men du har ett pm.

Jag har nämligen bra kontakt med dom.

Jag hör av mig nästa gång jag ska till Stockholm. tack ännu en gång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...