Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

okey men den pumpar ju fram vatten har en eheim pump som pumpar in vatten i den. men får vell montera ner allt i molikyler å rengöra de som kan vara felet då?

Postat

Okey men hade ingen kalk i den redigt. Men den står i varmvatten nu i alla fall upptäckte en luftslang i den var typ helt grön så tror inte de var så bra tryck i den precis får vänta nån timme å se hur de blir när jag sätter ihop den. Den funkade typ i torsdags nån timme men sen inget typ. Så gissar nästan på den slangen.

Postat

jag å stig i gemla gjorde ett tappert försök igår. men köpte en ny av stid i gemla samt lite pvc rör som jag limmade igår bygger om en skummare som man ska ha i sumpen för externt bruk. ska bli spännande å se hur de funkar :)

Postat

jepp går planer i å köpa två större skåp å ha jämte akvariumet å ha skummaren i ena men doseringspumpar å sånt om de blir så i framtiden å i andra skåpet all el å flingfoder å tester å så. borde funka tycker man men då får de bli kraftigare pump på skummaren. bilder kommer ikväll

Postat

Ja det brukar vara segt i början.

Fick oxå mina lampor idag ska bli spännande att testa i helgen.

Är du fortfarande lika nöjd med dina ?

Postat

Jag läste nånstans att nån hade kopplat ur två av fläktarna och då fått ner ljudnivån ganska mycket.

Jag ska mäta upp temperaturerna i helgen om jag hinner å se om man kan varva ner dom lite kanske.

Ska även försöka flytta sladdarna så dom kommer ut i bakkant av amaturen.

Postat

okey de surret stör inte mig så mkt då jag har ett rum bara för akvariumet å de står på nedervåningen samt att mitt sovrum är på övervåningen så kör hellre safe med alla fläcktarna igång. skummaren förresten skummar på bra å man har fått över lite gegga i koppen nu så ska bli spännande å invänta när den är riktigt inkörd:)

Postat

då har man fått ihop skummaren som man vill. byggde om utloppsröret till 40mm och en dämpning för bubbel ljudet.

även byggt en insugningsdämpare så nu låter den i princip ingenting. hel nöjd redan skummar ungeför 3cm med skit i skummarkoppen:)

• Skapa Ny...