Mr_Ewing Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Kolla så luftslangen och impellern i pumpen inte är igensatt.
berggren666 Postat 9 oktober 2012 Författare Postat 9 oktober 2012 okey men den pumpar ju fram vatten har en eheim pump som pumpar in vatten i den. men får vell montera ner allt i molikyler å rengöra de som kan vara felet då?
berggren666 Postat 9 oktober 2012 Författare Postat 9 oktober 2012 Kupp har en röd bubbeltipp. Den börja komma igång med. Avkalkning hur gör jag de?
Mr_Ewing Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Lägg allting i stor hink - slå i ett par dl ättika och låt stå över natten.Löser upp allt kalk.
berggren666 Postat 9 oktober 2012 Författare Postat 9 oktober 2012 Okey men hade ingen kalk i den redigt. Men den står i varmvatten nu i alla fall upptäckte en luftslang i den var typ helt grön så tror inte de var så bra tryck i den precis får vänta nån timme å se hur de blir när jag sätter ihop den. Den funkade typ i torsdags nån timme men sen inget typ. Så gissar nästan på den slangen.
berggren666 Postat 9 oktober 2012 Författare Postat 9 oktober 2012 Jaha till de roliga då ett fäste i röret var sönder är under limning nu men risker är stor för jag måste köpa en ny skummare :/
berggren666 Postat 10 oktober 2012 Författare Postat 10 oktober 2012 blev tyvärr döden för min skummare igår får fixa en ny:/ dumma är att min bänk inte är hög så får max vara 55cm hög usch usch
jimmy Postat 10 oktober 2012 Postat 10 oktober 2012 Vad va det för fel på skummaren får du inte tag på reservdelar ?Brukar bli billigare än att köpa ny
berggren666 Postat 11 oktober 2012 Författare Postat 11 oktober 2012 jag å stig i gemla gjorde ett tappert försök igår. men köpte en ny av stid i gemla samt lite pvc rör som jag limmade igår bygger om en skummare som man ska ha i sumpen för externt bruk. ska bli spännande å se hur de funkar
Laggeman Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Ta gärna lite bilder på ombyggnationen och lägg upp sen.
berggren666 Postat 11 oktober 2012 Författare Postat 11 oktober 2012 jepp går planer i å köpa två större skåp å ha jämte akvariumet å ha skummaren i ena men doseringspumpar å sånt om de blir så i framtiden å i andra skåpet all el å flingfoder å tester å så. borde funka tycker man men då får de bli kraftigare pump på skummaren. bilder kommer ikväll
berggren666 Postat 11 oktober 2012 Författare Postat 11 oktober 2012 Jaha allt är igång i en balja utanför karet tar vell en stund innan en ny skummare börja skumma med. Men här är lite bilder på bygget.
jimmy Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Ja det brukar vara segt i början.Fick oxå mina lampor idag ska bli spännande att testa i helgen.Är du fortfarande lika nöjd med dina ?
berggren666 Postat 11 oktober 2012 Författare Postat 11 oktober 2012 Ja då mina är nice. Körde mkt blått i början men vred på mer vitt nu. Visst fläktarna låter lite men inget farligt tycker jag.
jimmy Postat 12 oktober 2012 Postat 12 oktober 2012 Jag läste nånstans att nån hade kopplat ur två av fläktarna och då fått ner ljudnivån ganska mycket.Jag ska mäta upp temperaturerna i helgen om jag hinner å se om man kan varva ner dom lite kanske.Ska även försöka flytta sladdarna så dom kommer ut i bakkant av amaturen.
berggren666 Postat 12 oktober 2012 Författare Postat 12 oktober 2012 okey de surret stör inte mig så mkt då jag har ett rum bara för akvariumet å de står på nedervåningen samt att mitt sovrum är på övervåningen så kör hellre safe med alla fläcktarna igång. skummaren förresten skummar på bra å man har fått över lite gegga i koppen nu så ska bli spännande å invänta när den är riktigt inkörd:)
berggren666 Postat 15 oktober 2012 Författare Postat 15 oktober 2012 då har man fått ihop skummaren som man vill. byggde om utloppsröret till 40mm och en dämpning för bubbel ljudet.även byggt en insugningsdämpare så nu låter den i princip ingenting. hel nöjd redan skummar ungeför 3cm med skit i skummarkoppen:)
Rekommenderade inlägg