Gå till innehåll

berggren666 hörnakvarium 550l


berggren666

Rekommenderade inlägg

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

då var durson hyffsat inställd betydligt tystare än va de varit innan:)

plus att jag bytt 50l osmos vatten med salt ifrån ocean akvariums egna salt. har inte kört med osmos innan å redsea salt å alla värden var helt galna så börja om på ny kula hoppas de blir bättre:)

tankarna går fortfarande å byta ut de sista mh belysningen emot led de också. frågan är om man ska bygga själv eller köpa färdigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Att bygga själv är inte så svårt som man tror.. Man fär bara sätta gränsen för vad man klarar av. Är man haj på el så kan man göra egna driver kort och allt men om man är som mig.... Inte så haj så finns det färdiga kitt att köpa. Www.rapidled.com är ett bra ställe att handla ifrån. Mycket trevlig personal och snabba svar. Du hittar många trådar här på forumet om DIY ledbyggen. Jag och Laggeman har byggt med samma led och drivers fast på olika vis. Där kan du se hur allt går till. Mvh johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Till mitt kar på 600l så har jag 96 st ledar.. 288w. Funkar hur bra som hälst.. Men har planer på att sätta dit lite mera blåa. Nu har jag 50/50 vita, blåa ledar.. Jag tror att 30/70 vita, blåa är snyggare. http://www.rapidled.com/servlet/the-50/48-Ultra-Premium-LED/Detail en sån skulle jag köra på och köpa till 2 drivers och 24 blåa till..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu börja korallerna visa sig igen å i morgon blir de 50l vatten i byte igen nu när kylan släggp så jag kan få vatten ur min kran.

bjuder på några dåliga mobil bilder å samt på min bta som börja bli lite för stor för mit kar fundera på å byta bort den. två trevliga clowner som bor i den med.

på den första bilden sitter de en zebra randig snigel av okänt slag:)

post-5912-14468924486037_thumb.jpg

post-5912-14468924485424_thumb.jpg

post-5912-14468924485643_thumb.jpg

post-5912-14468924485842_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker de ser smutsigt ut. men kanske är bara en övergångsfas nu när jag legat med skyhöga värden i allting. tänkte också ifall de finns något djur som äter de min sjöborre verka gilla de men han hinner inte äta upp allt innan de kommer tillbaka på stenen igen.

går de å limma ls undervatten med något? vill bygga om lite i min stenhög

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

jaha då var man igång igen efter en olycklig sommar. kom hem efter semestern för några månade sen och då hade hela akvariumet kollapsat i alla värden å allt. fiskar var döda. men korlallerna överlevt. efeter många vatten byten å rengörningar så är de igång igen fast fisktomt. fundera på å skapa en ny tråd då de kommer bli helt nya fiskar i och nya korlaller. så lätt ska man inte ge upp. trillar man av hästen så måste man upp igen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Monterade dit min nya belysning idag å tog bort allt gammal mh å en led armatur å satte dit mina två nya 120w helt underbart ljuse blev de i karet alla koraller verkligen gnistrar å fiskarna klarae i färgerna. Bifogar några dåliga bilder ifån min iPad. med tanke på kraschen i akvariumet så börjar korallerna komma igång nu :))

post-5912-14468926747566_thumb.jpg

post-5912-1446892674713_thumb.jpg

post-5912-14468926747281_thumb.jpg

post-5912-14468926747395_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hoppas någon svara på detta. men min skummare har typ slutat skumma alltså den bubblar å så men inget som kommer i koppen där uppe kan de vara så att när jag rengjorde den sist så blev de något galet. ska man ta isär å rengöra den mer noga och hoppas den puttrar igång igen. den är inte skitig något vidare alls :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...