Gå till innehåll

berggren666 hörnakvarium 550l


berggren666

Rekommenderade inlägg

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så då var de 65kg ls i karet:). Så nu väntar man på att Grummlet ska lägga sig så kommer de upp bilder. Två st stream pumpar kommer nästa vecka på 12000l/h st så de borde få snurr på att. Sanden tänkte jag införskaffa mig nästa vecka med så börja de närma sig lite invigning av nya koraller och invånare. Och en massa städpatruller:). Draggar motades gärna fina färger vill man ju ha:).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut.. Ett tips är att ha lite öppet bak mot rutan och under revet så man kan ha lite cirkulation bakom revet för att slippa att det lägger sig en massa skit som sen då och då kommer att virvla upp och skita ner vattnet. Min teori är att ha mycket rörelse på vattnet överallt.. Då får skummaren jobba istället..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2*12000l alltså fick de hyffsat bra tyckte jag lite svårt å få den vågkänslan jag ville ha för riktade de bak mot stenarna å tänkte de skulle krocka med varandra där man ska prova runt lite. bra flås i dom annars. de ända negativa var att de inte var svenska stickkopplingar man de löste man ju lätt men annars så funkar dom bra tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite funderingar på vilken kelvin grad jag ska ha på mina mh lampor tänkte köra megachromes lampor så tänkte köra denna uppsättningen 14,5k på mina 150w mh och sen 21k på min stora 400w mh. ville få fram lite blåare lyse i akvariumet då jag tycker de lampor som sitter i är väldigt vita bara. eller kanske man skulle köra 2 st 21k på 1502 och 14,5k på 400w. vet inte redigt hur hade ni gjort?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...