Gå till innehåll

berggren666 hörnakvarium 550l


berggren666

Rekommenderade inlägg

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

lite svårt å se din bakgrund ricke:( slö dator på jobbet men ljusblå är de som gäller eller? växer inte de snabbare kalkalger på svart eller tänkte de är svårt å hålla bakrutorna rena så.

hade en ide på å ha frstat glasfilm på sådandär så de ser frostigt ut kan de vara något?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

jo då de går frammåt bråkar fortfarande med lite gröna alger på stenarna å skrapar rutor som vanligt. dock lite problem med å veta hur jag ska ligga i värderna fattar noll av red seas test kitt så tänke kolla efter något enklare. ska göra ett vatten byte strax å funderar på om 50-90l vatten räcker å byta eller om de är för mkt.

letar som en tok efter fina koraller i näreheten av där ja bor men vi får se. kommer lägga upp med bilder snart om jag får tummen ur ***** å tar fram kameran:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Tyvärr är min kamera sönder så har blivit lungt med skrivandet i detta forumet.

Igår var jag hos Stig å mätte mitt vatten för jag tyckte allt växte långsamt å ja inga kalkalger i karet eller något.

De vi kom fram till var att kommer inte ihåg vilka värden vi mätte men dom var tok höga, fanns nog två anledningar till varför de var så. 1: jag kör med kranvatten 2: red sea saltet sa Stig har haft lite bekymmer.

Så bytte saltet till stigs egna å sen skall de inhandlas osmos å tänkt göra ett större vatten byte så kanske man kan få ner värderna lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blir å köpa osmos av stig i veckan. pvc rör är beställda till att bygga en durso så man får tyst på skvalpet. maxspec 160w ramp monterat:) så blir å spara pengar igen å köpa en till i framtiden.

kommer även försöka uppgradera mig i stream pumpar men vet inte rikigt vad jag ska ha:? försla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...