Hanssanden Postat 14 december 2011 Dela Postat 14 december 2011 Fin film och härliga bilder. Nu vet jag vilket håll mitt kar ska gåMvh Hasse i Braås.Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 14 december 2011 Författare Dela Postat 14 december 2011 Fin film och härliga bilder. Nu vet jag vilket håll mitt kar ska gåTack Hans, kul att mitt kar inspirerar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 december 2011 Dela Postat 14 december 2011 Vad har du för värden på nitrat och fosfat? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 14 december 2011 Författare Dela Postat 14 december 2011 Vad har du för värden på nitrat och fosfat?Gjorde en mätning med anledning av frågan, Salifert.0,0 Fosfat.0,1 Nitrat.Är mycket noggrann med att tina och skölja av allt frysfoder i färskvatten innan matning. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan.mag Postat 14 december 2011 Dela Postat 14 december 2011 vilka fina färger du har i ditt kar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 14 december 2011 Dela Postat 14 december 2011 Gjorde en mätning med anledning av frågan, Salifert.0,0 Fosfat.0,1 Nitrat.Är mycket noggrann med att tina och skölja av allt frysfoder i färskvatten innan matning.0,1 ppm nitrat? mår dina LPS:er bra av det? andra på guiden säger att ca 3 ppm nitrat är bra och att under det gillar inte LPS:er.uppenbarligen mår dina bra, vill bara kolla så att du skrev rätt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 14 december 2011 Författare Dela Postat 14 december 2011 vilka fina färger du har i ditt kar.Tack Johan. 0,1 ppm nitrat? mår dina LPS:er bra av det? andra på guiden säger att ca 3 ppm nitrat är bra och att under det gillar inte LPS:er.uppenbarligen mår dina bra, vill bara kolla så att du skrev rätt Jag har skrivit rätt, ja. Värdet är mätt med Salifert så det är väl sådär lagom tillförlitligt. Nitrat finns i vattnet, det är uppenbart men koncentrationen är osäker. Nitrit finns ej. Jag kollar normalt aldrig halten av nitrat, iaf inte sålänge allt ser bra ut. Vad jag har lagt märke till är att samtliga LPS'er i mitt kar mår allra bäst om alkaliniteten ligger någonstans mellan 10-12 dKH. Går värdet under 10 börjar vissa att sura, framförallt Trachyphyllian. Trachyphyllian har förresten fått nytt liv idag när den fick en djupare sandbädd att ligga i, den ser riktigt fin ut just nu.Vad som sägs på forum och vad som är verklighet är tyvärr ofta två skilda saker. Det som funkar i mitt kar kanske inte funkar i ditt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 15 december 2011 Författare Dela Postat 15 december 2011 Förökning i karet.. har hittat flera kluster av snäckrom på glaset senaste tiden och har undrat vem som är skyldig.Fick svaret häromdagen när jag hittade en Nasarius i äggläggningstagen. Nu har jag ett femtiotal småsnäckor i karet men de ser mer ut som miniturbos, och käkar dessutom alger på glaset vilket Nasarius aldrig gör. Man kan ju alltid hoppas att de är små turbosnäckor, det går ju alltid att sälja. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 23 december 2011 Författare Dela Postat 23 december 2011 Det händer ju inte så mycket i karet.. allt bara tuffar på.Idag skulle jag hämta Harlequinräkan jag hade beställt på ZG, men det blev inget med det.. den fanns inte med i sändningen. Det blev det iaf några nya fiskar, två Nemateleotris Magnifica (eldgoby) och en Aspidontus Taeniatus (putsarfisk).En ny spann Red Sea Coral Plus blev det också, så nu blir det ett välbehövligt vattenbyte i helgen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 december 2011 Dela Postat 23 december 2011 Trevligt att träffas idag Mats!Jag måste ta mig tid att komma på ett besök så småningom och kika in karet ordentligt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 23 december 2011 Författare Dela Postat 23 december 2011 Trevligt att träffas idag Mats!Jag måste ta mig tid att komma på ett besök så småningom och kika in karet ordentligt!Det samma Jimmy, även om det bara blev kort. Du är hjärtligt välkommen närsom helst. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 1 januari 2012 Dela Postat 1 januari 2012 trevligt att träffas idag riktigt fint kar ni har! knapparna och skivan blev kanonbra i mitt kar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 1 januari 2012 Dela Postat 1 januari 2012 Mycket trevligt besök idag och hoppas allt annat som är kvar kommer till rätt händer. Jag blev supernöjd även om mer gärna hade följt med hem. /André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 2 januari 2012 Författare Dela Postat 2 januari 2012 Tack detsamma, hoppas allt blev bra hos er. Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aejohansson Postat 13 mars 2013 Dela Postat 13 mars 2013 Blev det någon överrinning i det här karet? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 mars 2013 Dela Postat 13 mars 2013 Mats har, vad jag vet, inget mer saltvatten och har sålt allt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 mars 2013 Dela Postat 13 mars 2013 Lagge har rätt.. Mats har hittat en helt annan högtflygande hobby att lägga tid o energi på.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
backstrd Postat 13 mars 2013 Dela Postat 13 mars 2013 Karet står sen drygt ett år tillbaks hemma hos mig, och det blev ingen avrinning från det. /D Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aejohansson Postat 13 mars 2013 Dela Postat 13 mars 2013 Ah, jag som va inne på helt fel år Håller på att titta på lösningar till mitt RSM130 så därför var jag nyfiken Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg