Gå till innehåll

RSM130 - SPS-LPS nanorev


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Var in om en sväng hos Laggeman idag och hämtade en liten fragg på Acanthastrea Lordhowensis.

Jag har bestämt mig för att Hystrix'en får flytta ur karet och Euphyllian får ta den platsen istället.

Bild på den nya Caulastrean och Caulerpan som växer på bra.

post-5300-14468923519538_thumb.jpg

post-5300-14468923519351_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Drog förresten igång en liten fraggtank häromdagen. Jag hade tre gamla 54L ståendes i garaget. Just det här karet kommer från Fredrik G i Båstad och har en liten limmad sump i ena änden av karet. I sumpen sitter en MaxiJet som returpump och en liten luftdriven skummare. Lite överbliven LS hamnade i den lilla sumpen och koraller i den andra delen. Reserv-Maxen ska få hänga däröver sen. Jag har lite löst glas liggande så det får bli att limma ihop en fragghylla av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört med bara en returpump ett par dagar nu. Jag tycker mig se lite skillnad på några LPS'er som blåser upp sig lite bättre. De gillade inte de hårda strålarna från returpumparna.

Acan är magisk i blåljuset, tack Laggeman för att du delade den. Nu är man fast i det träsket också. :)

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sant Jimmy.. men svårt när man har skrivklåda.. ;)

Funderar lite på att sätta en sump i skåpet. Anthias är ju drömfisken att ha i karet jag och gissar att Tunze 9002'an kan få det lite kämpigt om man matar på rejält.

Jag har letat runt på nätet och har hittat den här överrinningsboxen och undrar om någon har sett den monterad i ett RSM? Det står ett tomt 54 liters helglasakvarium i garaget som skulle kunna bli bra som sump.

Jag hade en sådan i mitt RSM. Funkade kanon.

Lite dyr, men otroligt bra finish.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den låter knappt ingenting på filmerna iaf.

Ne precis å oftast låter det mer på film än i verkligheten, eller det uppfattas som att det låter mer i film iallafall.

Den verkar ju helt suverän den där alltså!

Jag hade ju sump till mitt RSM jag hade förut, dock hade jag en annan överinningsbox men den var faktiskt riktigt tyst den med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, tackar allihop. :)

Pods, den där som jag har postat i tråden är en LifeReef överrinningsbox. Om det blir så att jag bygger en sump blir det den boxen jag köper. Den är tyst, smidig och säker enligt alla som har recenserat den på nätet.

Hystrixen åkte som sagt var ur karet i förrgår och jag ser nu att LPS'erna trivs ännu bättre. De såg bra ut innan men nu sväller de upp ännu mer så tydligen hade jag ett mindre krig i karet. Musslan ser också bättre ut än tidigare när den fick flytta ner på botten igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...