remne Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 För att ev förtydliga så handlar det om gröna anemoner, brun staghorn med blåa toppar och ev en mantis (~5-6cm lång, förutsatt att jag lyckas få ur han ur karet). Citera
Guest Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 pris på det du rensar behöver fylla lite här i korall väg? svara i pm Jäkla fint kar Jonas bror ? Citera
remne Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 Nej, är inte släkt med "remne"-släkten överhuvudtaget Korallerna åkte i soptippen, jag orkade inte hålla på och fragga av. Karet ser ganska skräp ut just nu, hade en rejäl utrensning för ett par veckor sedan. Får se om jag vågar lägga upp en bild framöver Citera
Guest Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Klart du vågar Blir nog bra i slut änden men hojta till nästa gång du ska rensa finns massor plats i mitt lilla kar:) Citera
remne Postat 14 december 2013 Författare Postat 14 december 2013 En av mina clownfiskar har fått någon sjukdom där det är som en vit utbuktande böld. Vad kan det vara, och är det något man kan göra? Citera
remne Postat 14 december 2013 Författare Postat 14 december 2013 Det känns inte som vita prick - de brukar väl inte bli sådär stora? Citera
Mr_Ewing Postat 14 december 2013 Postat 14 december 2013 Ser ut som en brännskada från någon korall.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
Benighted Postat 14 december 2013 Postat 14 december 2013 Första tanken är nån svampsjukdom, ifrån det spindelnätsliknande mönstret... Citera
stigigemla Postat 14 december 2013 Postat 14 december 2013 Jag tror att det är ett svampangrepp ovanpå en parasit. Jag hade ett liknande på en Centropyge bispinosa. En putsarräka rensade det mesta utanpå på några dagar men det blev ett litet hål i huvudet kvar. Under ett par veckor var dvärgkejsaren flera gånger om dagen hos putsraräkan som undan för undan grävde ur ett större och större hål i huvudet på fisken. Jag trodde fisken skulle dö när räkan nådde hjärnan.Till slut var hålet 3-4 mm i diameter och lika djupt. Men då slutade fisken gå till räkan och allt läkte igen på någon månad. Uppenbarligen satt det någon parasit där som räkan till slut kom åt. Efter detta hade jag fisken kvar i 5 - 6 år. Citera
Guest Postat 14 december 2013 Postat 14 december 2013 sår + svamp är min gissning. Kommer antagligen ge sig. Men ha koll så det ej blir verre Citera
remne Postat 14 december 2013 Författare Postat 14 december 2013 Tack för hjälpen. Jag har faktiskt ingen putsarräka i karet för tillfället, vilket kanske kan anses vara lite dumt. Får nog införskaffa ett par stycken så fort som möjligt. Citera
remne Postat 19 januari 2014 Författare Postat 19 januari 2014 Jag införskaffade ett par putsarräkor dagen efter, och dom verkar faktiskt ha gjort sitt jobb!Det tog ett par dagar, sedan var den lurviga vita "vävnaden" borta, och ett fint köttsår endast kvar. Tog en dagsfräsch bild (1 månad senare från inköp av räkorna) där man att såret läker på bra. Citera
remne Postat 16 mars 2014 Författare Postat 16 mars 2014 Det blev faktiskt, som Jani skriver, fiskmat Tog ett par dagar sen så var allt borta. Nåja, det gör inget. Inga hade överlevt ändå. Citera
NephruruS Postat 4 maj 2014 Postat 4 maj 2014 Tjenare Remne!Har du fortfarande ett kar igång? Startat upp igen och söker lite sps/sps fraggar om du har något att sälja. Mvh Henke Citera
remne Postat 12 november 2016 Författare Postat 12 november 2016 Hej, Nej jag har skänkt allt levande till fenomenmagasinet i gamla Linköping. Det står ett 1500liters kar där, som jag hoppas korallerna mår bra i. Kändes bättre än att fragga upp allting och sälja. Mitt kar är ute för försäljning. Fungerar inte riktigt tidsmässigt just nu, så blir en paus på några år. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.