Clownen Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Kolla in månadens (februari) snygga kar på:http://www.reefcentral.com/Han har kört med 150w i flera år men det kanske hade blivit ännu finare med 250w? Själv skulle jag ju inte direkt vara missnöjd med ett sådant resultat . Citera
JFerm Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Tänk bara på att detinte alltid baraär att slita ur ballasten ur armaturen och sätta den en bit därifrån,"gamla" mekaniskaballaster kan oftast bara ha ett kort avstånd mellan ballast och lampa medan med nya elektroniska kan man ha i princip flera meter. Det brukar stå i tillverkarensdatablad för ballasterna. Citera
SeaDweller Postat 13 februari 2005 Författare Postat 13 februari 2005 Ok! Tackar för tipset, om man kan separera ballasten med lampdelen kommer jag inte behöva en särskilt stark motor. Jag la upp bilder på det nya karet. Fler kommer vartefter. Citera
wrang Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Wow ser bra ut det där.Vad fick du betala för detta?Skall bli kul att följa det hela. Vad är det för mått har själv idag kollat på en AquaMedic 150watts lampa denna har sin drossel vid sidan Ocean Lighthttp://www.aqua-medic.com/products/lighting/oceanlight.shtml Citera
SeaDweller Postat 14 februari 2005 Författare Postat 14 februari 2005 Måtten är 100X50X50 dvs ett litet pluttkar. Akrylvarianten var ju 120X60X75 . Jag ficklite rabatt, 5900:- med bänk(100cm hög). Originalpriset ligger på 7500:- med bänk. Vi hade lite jobb att få bort metallramenrunt (som var fantastiskt ful), såga! slita! rycka! innan den lossnade.Sen blev det lite finskrapning för att få bort silikonet. Hursomhelst så är det under halva priset mot akrylvarianten. Märket är förresten "newstarglass" men siten verkar var nere... Hittade denna på googles bildsök: Annan variant Citera
wrang Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Okey. Så hela karet är i glas.Är det BTN moduler som man kan skymmta vid ena bilden.Åter till ämnet vad skall du ha för Mh lampa Citera
SeaDweller Postat 14 februari 2005 Författare Postat 14 februari 2005 Japp, helglas. BTN modulen ska gömma avrinningen med standpipe. Antingen en durso eller en sån som jag tror du (wrang) hade med "öppet rör".Det blir mycket silikon runt BTN modulen för den ska bli tät.....jag ska härma "David O Daniel" MH:n får blimin400wattare, "LightLine" nån norsk historia med 20000K. Men det beror på om jag kan separera delarna och få ner vikten. Annars måste det nog bli nåt i stil med din AquaMedic länk, där man kan ha separata delar. Citera
stigigemla Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 Hittade denna länken med vridbart ljus. http://www.elementshydroponics.com/category/light-movers Citera
jojjen Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 produkten fast på svenska...http://www.lightrail3.com/swedish/index.phpedit: hmm gillar inte att forumet inte fungerar fullt ut med firefox. Går inte att använda klickbar länk-funktionen. Citera
stigigemla Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 Njaa, det är ju en som vrider 180 grader också. Citera
jojjen Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 var visst lite snabb där .länken går bara till en skena som ljuset kan vandra på. Citera
SeaDweller Postat 18 februari 2005 Författare Postat 18 februari 2005 Tackar för länkarna, trodde först det var svaret på mina "problem" men sen såg jag att den rörde lampan i sidled. Det var synd.. den hade varit grym om den hissade och sänkte istället. Citera
Nito Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 vad är eg. vitsen förutom den egna bygg-glädjen? en MH sprider ju ljuset så pass att jag tror inte det kommer bli någon större skillnad,framförallt på en mindre burk-rätta mig om jag har fel Citera
SeaDweller Postat 18 februari 2005 Författare Postat 18 februari 2005 Du har rätt, en rolig grej bara.. Citera
wrang Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Ja bara en kul grej som Björn säger.BjörnNått att bygga efter? Citera
SeaDweller Postat 19 februari 2005 Författare Postat 19 februari 2005 ojojoj!!! VILKEN MOROT!! Det kommer bli en lååång väntan innan jagfår sätta igång... Var hittade du bilden? Nu är jag mer taggad än någonsin.. Citera
wrang Postat 19 februari 2005 Postat 19 februari 2005 Ja väntar på att ditt skall bli nått liknandeKaret hittade jag på Panoramabecken (Herr Theo Wurst)http://www.schuran.com/seawater/becken-galerie.html Citera
wrang Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 Var några månader sedan men hur går det med ditt halv cylinder akvarium!? Citera
wrang Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 okey tråkigt. Du kanske kan ha detta som sump till ditt stora *ler* Citera
Ingvar Hellmalm Postat 14 december 2005 Postat 14 december 2005 De vackraste Stilopora jag sett i mitt liv var på akvarium 2000 i Berlin de satt 15cm under en 400W. Så det beror nog på art och tillvänjning. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.