Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Gott! Kolla upp det annars shoppar jag loss en tub , var man nu kan göra det.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den var tyvärr slut. Fars gubben tog tydligen de sista när han tätade ett läckage på ett pvcrör. Stoby måleri har pl400 och om det är slut så fungerar 600 också.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Fick igång ghl med belysningen för bara någon dag sen nu , redan kan jag se att ett par spser börjar gå från sitt tråkiga brun till blått igen.. Riktigt skönt att något bevisar att det går åt rätt håll.

Punktmatat alla lpser idag , med bara positiva effekter då anthiasen också gillar mixen av foder som kommer i baljan.

Ska försöka ta tag i ballingen så fort jag får någon timme över. Har handlat ny slang så allt ska bytas innan det drar igång igen..

Sen är det möblen som ska få sitt hoppas jag , men det är en stund dit om man säger så.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Limma nu inte listen på rutan bara, se till så limmet kommer endast på ställningen/MDF'en. Dra sen en liten sträng med transparent silikon mellan listen och glaset så rinner det inte in något vatten den vägen. Eller jag tog ditt sista silikon kanske? ;)

De där mojängerna på IKEA får du gärna leta upp en länk till, låter väldigt intressant!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du tog det sista i transparent silicon, så jag får köpa nytt..

Mojängen är en rak pinne med klick funktion.. 2mm in så skjuter den ut ca 4-5cm.. Så lite smart placerad så blir det helt handtagslöst i designen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

manne: tänk på att förmodligen kommer du få byta dom där några gånger under ett år, jag hade ikeas "dörrdämpare" och dom gav upp ganska tidigt och fungerar inte alls nu, dom håller sig bara inne, visst dom håller säkert ett år men sen ger dom upp. Men det vore riktigt coolt att slippa ha knoppar eller handtag på dörrar, kanske ska göra så till min bänk när jag bygger om dörrarna, kan även använda sådana till överdelen då. Men blir roligt att se hur det fungerar för dig :)

mvh Ricard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

manne: tänk på att förmodligen kommer du få byta dom där några gånger under ett år, jag hade ikeas "dörrdämpare" och dom gav upp ganska tidigt och fungerar inte alls nu, dom håller sig bara inne, visst dom håller säkert ett år men sen ger dom upp. Men det vore riktigt coolt att slippa ha knoppar eller handtag på dörrar, kanske ska göra så till min bänk när jag bygger om dörrarna, kan även använda sådana till överdelen då. Men blir roligt att se hur det fungerar för dig :)

mvh Ricard

Tiden får utvisa Rickard.. Vi har Ikeas dörrdämpare i tvättstugan , funkar kanon ännu, inget i klaga på.. Nu när det gäller denna mojäng jag hittade senast är där en fördel med som jag såg det.. Mojängen är i två delar, så ballar den ur så behöver man bara snäppa loss "pinnen" o byta den.. Men som sagt ej provat mer än precis så att det verkar funka..

Återkommer när det väl är infört på 8 dörrar sen. < kräver ett besök till då jag bara köpte en paket för test, men bör funka fint.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet, dom fungerar klockrent i den miljö dom "ska Vara" i men inte i en bänk där det är saltfuktig luft, dock fungerar dom ett tag :) Kikade lite på heatsink usa, tror du man klarar sig på 2st kylflänsar som är 10"*42" långa till kar med måtten 125l*60h*70d? mvh Rickard

Tiden får utvisa Rickard.. Vi har Ikeas dörrdämpare i tvättstugan , funkar kanon ännu, inget i klaga på.. Nu när det gäller denna mojäng jag hittade senast är där en fördel med som jag såg det.. Mojängen är i två delar, så ballar den ur så behöver man bara snäppa loss "pinnen" o byta den.. Men som sagt ej provat mer än precis så att det verkar funka..

Återkommer när det väl är infört på 8 dörrar sen. < kräver ett besök till då jag bara köpte en paket för test, men bör funka fint.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet, dom fungerar klockrent i den miljö dom "ska Vara" i men inte i en bänk där det är saltfuktig luft, dock fungerar dom ett tag :) Kikade lite på heatsink usa, tror du man klarar sig på 2st kylflänsar som är 10"*42" långa till kar med måtten 125l*60h*70d? mvh Rickard

Som sagt tiden får utvisa vad Ikea prylarna går för..

Ang fläns så anser jag att det räcker med en 10" 42" för din del.. Mina är 10" breda och 32" långa , två styck. Karet är 75 i djupled 180 långt 55 högt..

Bygger man inte bara upp revet mot bakväggen så klarar man sig riktigt långt i PAR värde , alternativet är att sätta rampen något bakåt, jag har hängt mina över mitten.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, ursäkta att jag stjäl din tråd lite, men jag skulle klara mig på 1st 10*42"? Hur mycket ledar ska man placera på den för att täcka ytan? 4*21 rader, skulle bli 84 leds, räcker det för dom måtten jag sagt?

mvh Rickard

Som sagt tiden får utvisa vad Ikea prylarna går för..

Ang fläns så anser jag att det räcker med en 10" 42" för din del.. Mina är 10" breda och 32" långa , två styck. Karet är 75 i djupled 180 långt 55 högt..

Bygger man inte bara upp revet mot bakväggen så klarar man sig riktigt långt i PAR värde , alternativet är att sätta rampen något bakåt, jag har hängt mina över mitten.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, ursäkta att jag stjäl din tråd lite, men jag skulle klara mig på 1st 10*42"? Hur mycket ledar ska man placera på den för att täcka ytan? 4*21 rader, skulle bli 84 leds, räcker det för dom måtten jag sagt?

mvh Rickard

Om jag förstå rätt så är du sugen på en fläns 10"42" ~ 25*100cm

Där hade jag klämt in minst 5 rader med leds. O börjat ca 2cm från kanten. Så sikta på iaf 5*21 = 105 chip.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nånting får man ju ha för att man ställer upp så ofta man kan. ;)

Härligt lagge! Bara tuta o kör, så blir det du som får testa innan mig..

Jobbar sent denna veckan, o helgen är vigd till kalas i ståhej.. Så då försvinner den tiden..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Dagens jobb , koppla in ballingpumparna , drog alla fyra kanalerna direkt så man har en extra om man vill dosera något.

Halverade dosen mot tidigare.. Så nu går det 2dl/dag på tre kanaler.

Så får vi se hur det går.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog två i min kartong. Ska kolla....

*tillägg: Oh yes, två svarta finns kvar. De kan du få när vi ses igen. :)

Klockrent! En bra början så jag kan plocka bort klämmorna då..

Sitter o bygger min fragg LED, precis limmat 10 Royal Blue samt 4 Nw och 6 Cw , 40 graders linserna håller precis på att härda. :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...