Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

En D-subkontakt skall klara 5A per stift. Och det finns sladdhylsor till.

Ser ut att kunna funka då ju.. Men inser att det handlar om 96 små stiftlöddningar.. Känns verkligen öken kan jag säga, det jobbet.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får kanske köra en laddning med sockerbitar till där du har dem redan, för delandets skull, sen in med burken under karet och ihop med dem igen på den gamla kopplingen.

Övervägde det med faktiskt, att köra en lång sockerbit.. Kruxet var att jag måste få ut kablen ur datorlådan innan jag kan skruva fast i sockerbiten för ordningens skull..

Hur jag än gör så blir det mycket jobb bakom det..

Testade jannes driver/ghl kort igår.. Genast vill man bygga om hela rampen , men även det ett riktigt hästjobb o dela upp alla slingorna till mindre.. Styr möjligheterna som Janne har på sitt ghl kort är högst trevliga kan jag tycka nämligen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Planen är att ha lådan stängd. Monterat fläkt för den sakens skull sen innan, bara aldrig blivit av.. Är inte sugen på dremel varianten..

Blir väl till o skruva loss allt egentligen.. Ska "bara" bestämma hur jag ska göra resp om jag ska lödda om allt för jannes styrkort istället.. Men det kräver både tid o en hel del pengar till tyvärr..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste

Cyanon biter sig fast o karet ser mindre trevligt ut , har doserat Red Sea's preparat några få gånger nu utan någon synlig framgång ännu.. Hade hoppats att man skulle se en tendens i karet nu när fosfat/nitrat (ska) gå ner men det verkar inte påverka cyanon nämnvärt ännu.. Vill inte stressa men ser som sagt lite trist ut..

Behöver ha en glasrosbekämpare i karet med.. Har kommit en del rosen nu som jag gärna vill ha bort..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt.. men trägen vinner, så håll ut Manne!

Bara så jäkla drygt just nu.. Vill undvika lustiga preparat som inte håller i längden.. Utan snarare bekämpa anledningen till uppkomsten av cyanon..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Vart inom butiken o följde Norbergs tips att införskaffa en Kopparbandad fjäril till karet idag, även en pepparmints räka fick följa med hem, den ska få bo i fraggtanken o förhoppningsvis hålla rent där.

"beställde" även inermis anthias om han hittade det på sina beställningslistor.. Absolut en firre som ska införskaffas sen.

Hämtade ut ett paket idag med en FR509a som ska köras med fosfat remover, dock var removern slut i butiken så det får vänta lite.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ta hem removern till Hlm om du inte vill/måste köra själv. Bara hör av dig om du behöver transporthjälp -bil-

Senaste:

Vart inom butiken o följde Norbergs tips att införskaffa en Kopparbandad fjäril till karet idag, även en pepparmints räka fick följa med hem, den ska få bo i fraggtanken o förhoppningsvis hålla rent där.

"beställde" även inermis anthias om han hittade det på sina beställningslistor.. Absolut en firre som ska införskaffas sen.

Hämtade ut ett paket idag med en FR509a som ska köras med fosfat remover, dock var removern slut i butiken så det får vänta lite.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njae......det är inte säkert.....men till Hlm kommer den-bil2-

Innan hade Anders KZ fosfat remover, var tanken att köpa just det.. Så blir det rätt tillfälle så hör av dig.. Han har inget hemma just nu , skulle fått i veckan - hette det-

Du har mitt Nr o du har Lovat titta inom för att kolla det nya karet här. Lite ökenmycket cyano men vet att du kan se bortom det..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det de nystartade du har problem med cyano? I så fall skulle jag testa med störning (utsugning) och tillsättning av lite nitrat.

MVH Lasse

Stämmer , det nystartade karet..

Har inte mätt nitrat så , vet ej vad det ligger på, fosfatet är relativt högt.. Hannan mäter lite mer än önskat. Om det nu är fosfaten det hänger på.. Det kan inte jag svara på tyvärr.. Men inser att det finns en obalans i karet som gör att Cyanon kommer.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Laggeman var på besök här igår så nu har det tillkommit någon skivfragg samt någon sps fragg med..

För att inte glömma , även en dispar anthias. Så flocken ökar sakta men säkert.

Fjärilen kollar nu över hela karet.. Först var den en fegis , men nu glider den runt som sig bör.. Antar att han kollar in utbudet i karet nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Laggeman var på besök här igår så nu har det tillkommit någon skivfragg samt någon sps fragg med..

För att inte glömma , även en dispar anthias. Så flocken ökar sakta men säkert.

Fjärilen kollar nu över hela karet.. Först var den en fegis , men nu glider den runt som sig bör.. Antar att han kollar in utbudet i karet nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bara inte utbudet består av musslorna men de tror jag inte. :) Har den käkat någon artemia eller liknande än?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara inte utbudet består av musslorna men de tror jag inte. :) Har den käkat någon artemia eller liknande än?

/André

Då får man plocka ut honom eller musslorna.. Han pickar lite här o där.. Inte sett honom äta något större. Har inte rört musslorna vad jag vet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får man plocka ut honom eller musslorna.. Han pickar lite här o där.. Inte sett honom äta något större. Har inte rört musslorna vad jag vet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Okej. Min plockar överallt men ser inte vad de egentligen är han käkar.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste :

Efter lite påtryckningar så bar det av till Zg idag..

Blev en del inköpt då man har gott om ledig plats i karet :):):)

Två små mini goby's av denna sort.

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+31+2112&pcatid=2112

Sen blev det även två anthias av arten Inermis.

http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+20+1917&pcatid=1917

Så totalt 4 riktigt små fiskar fick följa med hem.

I korall väg blev det en scolymia i grönt med lite orange fläckar på.

Även en mussla fick följa med hem igen. Mot bättre förstånd så är det svårt att avstå.

Min system kamera är paj, så inga bilder att leverera tyvärr..

Min fördömda cyano är faktiskt på väg att minska, idag när långa turen från Zg o lagges så när jag kom hem så såg jag betydligt mindre cyano jämfört med någon dag tidigare, och fortfarande full belysning igång.. Känns mycket positivt då man verkligen kan köra i fler fraggar nu utan att cyanon ska dränka dom i slem.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...