Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Då cyanon får mer i mer fäste så har jag satt i mitt fosfatfilter igen o ett par dl järnbaserat media, går hoppas att tillsammans med biopelletsen så blir förhoppningsvis inte cyanon långvarig.

Har hängt upp min lilla fraggbelysning också nu, så nu ska hyllorna rensas lite så får jag prova lite o se hur det går i fraggtanken istället. Har en påse pluggar som snart kommer väl till pass..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst gör de! Men kan du inte byta mot några av de som sitter i den stora rampen, så du spotbelyser lite mer uppe i karet?

Tror faktiskt jag har några 60 linser liggande redan så att det går att byta någon.. Men har en beställning som är gjord med ~55 graders linser..

Ska på fler chip också.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste.

Karet tuggar på , även cyanon tyvärr.. Men tror att det kommer att gå "över" efter en tid.. Hade några droppar fosfat remover från ultra life som jag droppar i dagligen nu, tyvärr är flaskan i det närmaste tom snart..

Har så smått börjat sätta dörrar på bänken.. Tyvärr syns det att man inte är någon värsting möbelnisse men det får gå ändå.. Måste bli ett Ikea besök snart för att shoppa loss fler "luck öppnare"

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt fall så är tanken att det ska bli lite dörrar i högblank vit. Enkelt o lätt var planen.. Fått upp fyra dörrar nu totalt.. Dvs hälften.. Dom ska ner igen för lite färg osv.. Väldigt långt kvar för att få till hela möbeln..Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inte fått upp dörrarna tills jag kommer nästa gång så får vi se till o ta ett ryck så de iaf kommer upp, sen kan du ju finputsa dem efteråt om det skulle behövas. :)

Upp ska dom , men tycker inte det blir optimalt.. Får se när jag kommit lite längre med bygget, känslan kanske ändras när jag fixat listen som ska sitta över dörrarna..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är övertygad om att en snygg avslutning upp mot karet gör mycket på helhetsintrycket. Även att få lackat de kanter som blir synliga där du kapat gör en del på sig.

Eftersom det är ett DIY så blir det inte direkt felfritt , visade sig vara svårt o få fyra dörrar (fram) helt perfekt i led efter varandra när man inte har någon direkt möjlighet till justering i efterhand.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha hjälp så bara vänta tills jag kommer upp igen så kan vi se ifall vi kan hjälpas åt att få det snyggt.

Vi kan se.. Vore kul o få till bänken i gott skick så "något" blir färdigt.

Idag (lördag) blir det en liten rundtur efter en städpatrull mm.. Får se om det finns något kul i butikerna idag.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev en liten tur igår.. Fick med mig hem en del på listan, någon turbosnäcka , putsar räkor , eld räka , knappsten , yuma skivor , anthias dispar , midas benider..

Tyvärr var två anthias döda i påsen när jag kom hem , lite trist.. Har kontaktat butiken o det löser sig vid ett senare tillfälle.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med lite nytt men tråkigt med anthiasen. :(

Har du fått upp dörrarna helt och hållet nu eller?

/André

Har fått upp dom fyra dörrarna som är fram. Dock ska dom ner igen för lite färg på sågytan.

Ja , lite tråkigt med anthiasen.. Drygt o reklamera också.. Butiken är ju inte runt hörnet direkt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått upp dom fyra dörrarna som är fram. Dock ska dom ner igen för lite färg på sågytan.

Ja , lite tråkigt med anthiasen.. Drygt o reklamera också.. Butiken är ju inte runt hörnet direkt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Okej! Fan vad gott. :) Jag gissar att du ska till lomma då, en liten bit och köra. :(

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Fan vad gott. :) Jag gissar att du ska till lomma då, en liten bit och köra. :(

/André

Drygt o ligga o köra för två fiskar.. När man redan gjort en runda precis..

Har fixat fram en tub pl lim nu till den undre listen som ska sitta i underkant på akvariet..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...