Gå till innehåll

Var beställa kar till Finland?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag bor i Helsingfors och jag undrar om någon kan ge förslag på affärer i Sverige eller utomlands som ni rekommenderar och som ni vet leverar måttbeställda kar utomlands. Jag söker efter ett kar i low iron med ca måtten 180bx65hx70d. Det ska inte borras och jag bygger möbeln själv.

Som med det mesta inom akvaristiken här i Finland så är det mycket svårt att hitta prisvärda lösningar eller lösningar överhuvudtaget. Ett annat alternativ är kanske att jag beställer glasen utomlands och någon limmar det för mig här i Finland.

Jag tar tacksamt emot tips!

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akta dig bara, är en viss ebay baserat bolag som länkas hit och dit, men väldigt mycket negativa omdömmen från dem. Bl.a. att de bygger i float glas när de skrivit att det är optiwhite. och riktigt taskiga siliconjob. Du kan inte prata med en glasmästare i finland?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Tänkte beställa karet från en firm i Tyskland som heter Aquatec Pausa men deras spedition kan inte leverera karet till Finland eftersom det är för långt. Om någon har andra förslag på butiker så dela gärna med er. Bänken är byggd och väntar på karet :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte beställa karet från en firm i Tyskland som heter Aquatec Pausa men deras spedition kan inte leverera karet till Finland eftersom det är för långt. Om någon har andra förslag på butiker så dela gärna med er. Bänken är byggd och väntar på karet :).

Du kan testa med http://www.schuran.com/ de är lite mer premiumklass akvarium (vet inte om de kanske bara gör plexiglas) men vet att de skickar :), kan vara ett alternativ

Antar att det inte är något alternativ med en kort semester i stockholm ;)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej Peter! trevligt att du är tillbaka i hobbyn :)

Finns en ny aktör här i Finland som bygger helglasakvarier. Hör av dig till mig så kan jag ge dig kontaktuppgifterna. Jag skall själv småningom beställa ett nytt helglaskar av honom.

H:Johan

Kan för övrigt meddela att din sinularia (den yviga snygga) och dina ricordeor har det bra här hos mig :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...