krille 55 Postat 10 november 2013 Författare Dela Postat 10 november 2013 Ja det är fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 11 november 2013 Dela Postat 11 november 2013 Då är man hemma igen efter en helg med mycke saltvattensnack. Efter gårkvällens whiskyprovning går det väl lite på halvfart men ikola gordan och jarre64 hade ju över 40 mil hem till karlstad och jag har ju bara 11 hem från skummeslöv. Vi va och kollade på ett kar utanför båstad som en polsk kille har. Han har det i källaren med ett separat sumprum och alla rör nerlagda i golvet. En bild på baljan. Riktigt fint. Tyvärr har han ingen tråd här[ATTACH=CONFIG]105894[/ATTACH] Dessutom hämtade ikola nytt kar. Det va ju det som va huvudmåler med resanVackert! Gillar komponeringen av koraller och dess färger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 13 november 2013 Dela Postat 13 november 2013 vilken skilnad det va på p´s kar när det blåa ljuset är igång Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 13 november 2013 Författare Dela Postat 13 november 2013 ja man kan knappt tro att det ä samma balja Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 13 november 2013 Dela Postat 13 november 2013 aa det var verkligen stor skillnad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 13 november 2013 Dela Postat 13 november 2013 Även om ljuset inte var på för fullt så tyckte jag ändå att karet var mycket sevärt.Det var ju även häftigt att se teknikrummet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gordan_ Postat 13 november 2013 Dela Postat 13 november 2013 ja håller med dig ikolla det va riktigt häftigt bygge med eget sump rum och alla rör dragna i backen men det märktes på han att han verkar vara en kille som gillar att bygga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 14 november 2013 Författare Dela Postat 14 november 2013 Då va man hemkommen från Malmö. Det var mycket folk o lyssnade på Larrys föredrag. Lokalen va helt fullsatt. En riktigt trevlig kväll. Hoppas fraggarna kommer att trivas Patrikk. Tack Larry för att jag fick följa med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 21 november 2013 Författare Dela Postat 21 november 2013 fick ett brev i dag från Eon. Dom tar strömmen tre timmar nästa torsdag. Klarar sig karet strömlöst eller vad gör jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 Försöka låna elverk kanske. Är du hemma får du vispa i akvariet dåochdå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 21 november 2013 Dela Postat 21 november 2013 3 timmar är inga problem. vid längre är batteribrivena luftpumpar bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 27 november 2013 Författare Dela Postat 27 november 2013 Har varit och hämtat ett 800w bensindrivet elverk i kväll. Har kopplat in det och provkört i kväll. Allt fungerar som det ska. Bara att starta i morgon innan jag går och lägger mej. Skönt att få göra detta under kontrollerade former. Nu vet man att man har en backup om det blir ett akut strömavbrott nån gång Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 28 november 2013 Författare Dela Postat 28 november 2013 Strömavbrottet avklarat. Allt verkar ha gått bra. Bensinen räckte så verket gick hela förmiddan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 28 november 2013 Dela Postat 28 november 2013 Skönt att det gick bra.Vet du hur länge strömmen var borta ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 28 november 2013 Författare Dela Postat 28 november 2013 Ca två timmar. Jag kopplade in och startade elverket innan jag la mej i morse så karet gick på det hela fm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 17 december 2013 Författare Dela Postat 17 december 2013 Har gjort ett komplett vattentest i kväll. Ka 410, Kh 7,7, Ca440, Mg 1320, jod ca 0,03. Så långt allt bra men salthalt 1,027, No3 10 och Po4 0,1 va väl inte optimalt. Har matat rätt mycke senaste veckan även korallerna så är väl det som gör det. Har red sea no3 po4-x hemma. får väl använda det lite försiktigt och se om det blir nån bättring. Har även börjat druvsockerdoppa en lps som inte har velat visa sin bästa sida. får se om det har nån effekt. Har gjort det två kvällar nu. Kan väl inte säga att jag ser nån större skillnad än. Ska även sänka salthalten lite långsamt ner till 1,025 där det alltid har legat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 17 december 2013 Dela Postat 17 december 2013 Om alla värden stämmer utom salthalten skulle jag kolla refraktometern. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 18 december 2013 Författare Dela Postat 18 december 2013 Har kapat en pet-flaska som jag ska ställa över lps-en när jag matar den så inte maten försvinner. ska testa en blandning av Cyclops och artemia så får vi se om den reagerar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 19 december 2013 Författare Dela Postat 19 december 2013 Har sockerdoppat LPS:en för tredje gången i kväll. tycker den verkar lite mer uppblåst nu än när jag började. dock får jag den inte att ta nån mat. Nån som har nåt tips där. På tal om mat så bjuder företaget hela nattskiftet på julmiddag kl tolv i natt i personalmatsalen. Första gången jag äter julmat mitt i natten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Gratis är ju alltid gott krille Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 20 december 2013 Författare Dela Postat 20 december 2013 Gratis är ju alltid gott krille Jo så är detNu har man vaknat upp till 17 dars julledighet. Hoppas jag kan hämta kar och benställning till det nya projektet under helgen. Är rätt sugen nu på att få igång det- Har precis blandat trettio liter balling och bytt från fem till tioliters dunkar. trångt men det fick plats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 21 december 2013 Författare Dela Postat 21 december 2013 Kolla bilden här. Har en korall som växer jättefint, riktigt lila tillväxt, Skitsnygg. Nu har den börjat växa nere vid foten och det nya som kommer är knallgrönt i stället. mycke grönare än bilden visar. Hur kan det bli så? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 25 december 2013 Författare Dela Postat 25 december 2013 I morgon bär det av till Mariannelund. Ska inte träffa emil i Lönneberga men väl hämta det nya karet och benställning. Hoppas vi mätt rätt så det går in i bilen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 25 december 2013 Dela Postat 25 december 2013 I morgon bär det av till Mariannelund. Ska inte träffa emil i Lönneberga men väl hämta det nya karet och benställning. Hoppas vi mätt rätt så det går in i bilen.Hälsa Herman från mig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 26 december 2013 Författare Dela Postat 26 december 2013 Då va man hemma från mariannelund. Fick skruva sönder benställningen för att få in den i bilen så nu har man ett plockepinn av reglar att sätta ihop. Tror jag limmar över hålen i botten och kör utan sump och sätter skummaren direkt i karet i stället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.