Gå till innehåll

j*vla Prick!


Rekommenderade inlägg

Min palettkirurg är ca 8 månader gammal och fått prick för tredje gången. Första gången låg "hon" under en sten och flöt med vågorna.

Nu har hon prick igen för tredje gången och det är rejält. Det har dock avtagit under dygnet men är fortfarande väl utbrett på kroppen.

Jag har bestält 100mg ozon, matar med foder som skall stärka emunförsvaret.

Hur kommer det sig att det bara kommer ?

Jag har inte infört ny fisk, inte möblerat om i kret...Nada, det bara kom. någon som har samma erfarenhet?

(har inte spritt sig till andra fiskar, och omöjligt att ta upp henne för karantän då hela karet måste rivas.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det inte vara så att vissa palettkirurger är känsliga, typ din att den får lätt prick?

Frågat många som säger att de aldrig råkat ut för det och de säger att det är inga problem osv.

Medans du då har återkommande problem.

Någon som funderat mer grundligt om det är från specifika områden (där fiskarna kommer ifrån) där prick kommer oftare, kan ju vara så att även om du gör allt rätt så är fisken kanske dömd redan innan att få prick eller vara mer mottaglig för prick.

Aaa bara lite funderingar från min sida, just att det kanske inte spelar någon roll vad du gör så kommer det troligen tillbaka....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej , då har du matat rätt , en så välmatad palettkirurg kan inte ha ett så stort problem med prick , nån prick har dom alltid men dom blir aldrig så dåliga , det måste vara nått annat som är fel , byter du vatten som du ska? för ingen teknik ersätter vatten byten , den bara förenklar skötseln av karet , finns det gömställen åt den ? alla kirurgfiskar har mer eller mindre ( damp ) , och det blir inte bättre med kar nästan utan nån inredning alls som är på modet nu ,om du nu har det så ? det kan va snyggt att titta på men inte så bra för fisk som kommer från ett korallrev , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...