Kulin Postat 13 januari 2012 Författare Postat 13 januari 2012 Jag har inte kört dem så länge än, längsta stunden var typ 20 minuter, men på den tiden vart det inge värme alls nästan. Har iofs en fläkt i den lilla lådan de sitter...Jag hoppas på att montera den och testköra imorrn, så då vet jag nog bättre.Enda negativa so far, är potentiometrarna som är lite "ryckiga" blir ingen helt jämn dimning...så det kan va värt o kika på nå bättre. Citera
muha Postat 13 januari 2012 Postat 13 januari 2012 Tack. Avvaktar lite mer info ner dom är riktigt igång. Citera
lionofmarley Postat 13 januari 2012 Postat 13 januari 2012 Fick du betala någon tull och hur mycket blev det i sådana fall? Funderar på att testa på att bygga ihop en liten ramp.Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
Kulin Postat 13 januari 2012 Författare Postat 13 januari 2012 Nopes, ingen tull. Tror gränsen ligger på 1200 eller nått sånt, mitt paket kostade lite mindre, och paketet var märkt som reservdelar för 38 dollar trevligt initiativ Nu behöver man hitta sig en tredje driver bara Citera
Kulin Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 Precis uppdaterat min andra tråd så skriver kortfattat här:Rampen passar inte i huven utan lite kirurgi, vilket ja inte e så sugen på. Får se längre fram eventuellt.Den skall hängas upp i wire tillsvidare, men ligger just nu på 2 balkar och en plexiskiva.Tempen på drivers-lådan efter 35-40 minuter blåljus är 27 grader (givaren ligger på drivern) Rampen är inte ens ljummen...Återstår att se när allt snurrar samtidigt imorrn Citera
Kulin Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 Efter 3 timmar gick aldrig drivaren över 30 grader..Den sämst ventilerade leden landade på 32.6 grader ovanpå flänsen... Blir spännande o se de vita imorrn om de gör nån skillnad, när allt går samtidigt vill säga Citera
lionofmarley Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Hur stort mellanrum har du mellan varje led? Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
Kulin Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 5 cm mellan center på varje led så det borde vara ca 2;5 cm tomrum....på en höft Citera
lionofmarley Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Ok, behöver en fläns på 28*9.5 för att den ska passa in i mitt clownhotell utan att jag behöver förändra något i locket. med 14 ledar tänkte jag mig så det blir typ 2.5 cm mellan varje där med. Blir intressant att se hur värmen blir på din när allt är tänt Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
Kulin Postat 15 januari 2012 Författare Postat 15 januari 2012 Nu sitter ju min fritt i luften, men spontant känns det inte som att instängt skulle bli nåra problem...Får se om jag ger mig på det Citera
Kulin Postat 15 januari 2012 Författare Postat 15 januari 2012 Då står allt o lyser, driverlådan håller för närvarande runt 27 grader.De sämst ventilerade partierna På rampen(hörnen där fläkten inte kommer åt) ligger på 34-37 grader ca. Känns inte som att de siffrorna är nått att oroa sig över va? Citera
Lasse Postat 15 januari 2012 Postat 15 januari 2012 Då står allt o lyser, driverlådan håller för närvarande runt 27 grader.De sämst ventilerade partierna På rampen(hörnen där fläkten inte kommer åt) ligger på 34-37 grader ca. Känns inte som att de siffrorna är nått att oroa sig över va?NejMVH Lasse Citera
Kulin Postat 15 januari 2012 Författare Postat 15 januari 2012 När bör man reagera, om det sticker iväg uppåt? Citera
Lasse Postat 15 januari 2012 Postat 15 januari 2012 Det är väl lite olika beroende på hur man lyckats med fastsättningen av stjärnorna men för egen del så brukar jag ha 45 - 50 grader som gräns för att vara på den säkra sidan - det skall gå att hålla i kylflänsen i alla fall.MVH Lasse Citera
Kulin Postat 16 januari 2012 Författare Postat 16 januari 2012 (ändrat) Tror inte jag behöver oroa mig, inte så länge den sitter fritt i alla fall. Skall testa hur varmt det blir utan fläkten på imorrn, bara för att veta ifall att den skulle dö.Sen en fråga till er som kör med led... Hur fan fotograferar man i royal blue blåljus....mina kort blir helt galna... Efterredigering ett måste eller?Nevermind, återställde kameran å nu blir de bra bilder eller ja, bättre i alla fall Ändrat 16 januari 2012 av Kulin Citera
Kulin Postat 20 januari 2012 Författare Postat 20 januari 2012 Får ta o köpa ett par bättre potentiometrar, de som ingick är inge vidare tyvärr. Är det nått speciellt man behöver tänka på, eller funkar det mesta? Tips mottages gärna på modeller som är bra Citera
Kulin Postat 19 april 2012 Författare Postat 19 april 2012 Äntligen fått drivern till den violetta o rosa leden, slänger även in en extra blå Behöver lite elhjälp dock. Visst skall 220v in till vänster å plus/ minus på höger går till ledssen.... Citera
Kulin Postat 19 april 2012 Författare Postat 19 april 2012 Tackar o bugar då blir de o fixa inatt eller imorrn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.