Gå till innehåll

72w led till boyu


Kulin

Rekommenderade inlägg

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Testade precis att belysa akvariet med de violeta leddarna med batteri....den ena var jäkligt mjäkig o syntes knappt men den andra var riktigt lila...vart lila skuggor typ :P

Kan inte bestämma mig jag skall dela upp belysningen...men jag tror jag gör det enkelt för mig o börjar med blåa o vita, och sätter fast en lila och hittar nått sätt att driva 1-3 leds. Har ju som sagt ett par extra liggandes nu :P

Och lasse, finns nog en violet till dig om du vill kika på den....jag tyckte det kändes som att det saknades kräm i den :( kanske skall vara så svag dock...ja vet inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den delen av ljus som vår ögon kan se kanske är mjäkigt.. Men det är nog mer krut i dom dioderna än man kan tro ;)Byggde en dyk lampa med 4st små uv dioder för många år sedan, trodde knappt den fungerade tills jag ställde upp några sedlar i andra ändan rummet!// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Färdiglödat med alla leds. Skall gå igenom allt en sista gång innan jag skall testa o stoppa kabeln i väggen o hoppas på det bästa.....riktigt nervis nu...haha..

Sen ytterligare en fråga...bästa sättet o fästa fläkten på flänsen?? Tips är välkommet :)

Nu håller jag tummarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dra åt helsikke va ljust det var!!!! Å potentiometern funka klockrent, fläkten snurra igång fint den med!!

Lite nöjd o nyfiken att testa ;)

Edit: alla vita och blåa leds funkar nu, whoho. Linser och eventuellt en test över burken imorrn då.

post-6288-14468924188088_thumb.jpg

Ändrat av Kulin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite blandat från dagen

Kommer tyvärr inte att hinna testa över karet idag. Saknar lite kabelskor för att få ihop allt, samt att jag behöver hitta lite ström till fläkten i drivarlådan... Mobilladdare kanske..

Mätte höjden på bygget vs vad det finns i locket på akvariet...

Rampen är 0,5 cm högre, men det borde gå!!

post-6288-1446892418852_thumb.jpg

post-6288-14468924188715_thumb.jpg

post-6288-14468924188907_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis testat över akvariet...wow var första reaktionen, grymt starkt ljus. Enbart blåljus igång lyfte fram färgerna enormt mot tidigare. Det vita och det blå tillsammans kändes lite gult, men nog ovana dock.

60 graders linser enbart kommer inte funka, vart mörkt i kanterna på akvariet, tog av alla å då vart det bättre.... Nån som vill byta lite 60 graders mot.... 120 kanske?

Skall försöka komma på nått för att driva de violetta ledarna med nu bara!

Värme var inget prob på de 20 minuter jag hade den igång, vart inte ens ljumt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

60 graders linser enbart kommer inte funka, vart mörkt i kanterna på akvariet, tog av alla å då vart det bättre.... Nån som vill byta lite 60 graders mot.... 120 kanske?

Då behöver du ju inga linser, dina Cree LED har redan 120 graders spridningsvinkel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ett lågt kar, så att köra utan linser funkar utmärkt.. Det är inga problem..

Om drivern går att ställa så kanske.. Som det ser ut så ger den 1,25A (ström) vilket knäcker chipet tyvärr..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av _Manne_
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...