Gå till innehåll

Vilka olika dvärgkejsare?


saltatrox

Rekommenderade inlägg

Jag har inget bra svar på det. Jag har aldrig haft 2 eller flera som inte gått bra ihop. Skall du ha flera stycken så tycker jag att du inte skall köpa dem en efter en. Det blir nämligen alltid en kamp i akvariet när man släpper i en ny eftersom de alltid vill göra upp rangordningen. Släpp gärna i dem två och två, eller flera samtidigt. Om du har t ex redan har några stycken och släpper i ytterligare en så får han ett helsike innan han accepteras. Och det beror inte på att han är av fel art utan för att han är sist in i ett befintligt bestånd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag fick min jättefina trachopyllia uppäten av min imperator, som sedan en vecka senare gick och dog.....

Fy fasen så typiskt.

Tror tyvärr Kejsare är korallätare överlag bara frågan om när de ska få smak för dem. Dvärgar däremot är det bara vissa som jag sett och hört verkligen äta på dem o inte bara "Slicka" på dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imperator är iofs ingen dvärgkejsare, men som med alla fiskar så är det från individ till individ om de noppar på koraller eller ej, och även vilka koraller. Du kan ha två dvärgkejsare av samma art och bara den ena noppar tex.

japp, helt fel av mig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Maten tycker jag är mycket viktig. I naturen äter dvärgkejsare mycket alger. För vissa arter är det mer än hälften av den naturliga födan.

Enligt min erfarenhet är en god del alger i maten många gånger tillräckligt för att få dvärgkejsare som fått smak för korallpoyper att tappa lusten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...