Gå till innehåll

Korallträff på Sjöfartsmuseet Akvariet den 24 mars!


Rekommenderade inlägg

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Hej alla ni som kör från lundatrakten. Har ni funderat på o sammköra? Hade varit trevligt o hänga på isf.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?44992-Koralltr%E4ff-p%E5-Sj%F6fartsmuseet-Akvariet-den-24-mars!&p=437895&viewfull=1#post437895

Som det ser ut nu så finns det en plats ledig, eventuellt kan det bli fler ifall vi blir fler som kör upp och de som från början skulle åka kör själv med fler i sina bilar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?44992-Koralltr%E4ff-p%E5-Sj%F6fartsmuseet-Akvariet-den-24-mars!&p=437895&viewfull=1#post437895

Som det ser ut nu så finns det en plats ledig, eventuellt kan det bli fler ifall vi blir fler som kör upp och de som från början skulle åka kör själv med fler i sina bilar.

Vi e två så det blir egen bil för oss (finns plats till en eller två småväxta i baksätet på min polo) Men jag tänkte att vi kunde köra flera bilar tillsammans...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi e två så det blir egen bil för oss (finns plats till en eller två småväxta i baksätet på min polo) Men jag tänkte att vi kunde köra flera bilar tillsammans...

Köra flera bilar tillsammans låter inte som en bra idé, tycker jag. Att vänta in alla kommer bara att ta tid.

Tycker inte heller att det är bättre att störta in 15 pers åt gången i butikerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köra flera bilar tillsammans låter inte som en bra idé, tycker jag. Att vänta in alla kommer bara att ta tid.

Tycker inte heller att det är bättre att störta in 15 pers åt gången i butikerna.

Ok, ingen annan verkar ju intresserad heller så det kanske inte va nån vidare ide... Tänkte bara att det kunde varit trevligt för en nybörjare som mig o träffa lite folk och sen hade det inte skadat o ha nån som visade var alla guldkorn på vägen upp fanns...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan vi åka flera bilar ihop, det skadar inte, men om man kör ett par halvfulla bilar så är det då bättre att man delar upp sig på de bilar som ändå kör upp.

I mitt fall så ska vi köra med släp på vägen ner, så det är kanske inte något som passar alla heller.

Men för de som vill hänga på och inte har någon direkt tid att passa så har jag alltså minst en plats ledig. :)

Som jag vet i dagsläget så ska Majk01 (Micke) och Yodelking (Peter) åka med mig. Eventuellt var den tredje platsen till Mickosch (Micke), men då det kan bli att de är fler som ska med från hans familj så kör de eventuellt själva.

Tillägg: Min plan är iaf att ta ett stop hos Bioted i Kungsbacka samt ett hos Bengt på Marinakvariet i Mölndal, sen efter träffen köra till Majornas Glas och hämta mitt nya kar där innan färden bär söderut igen.

Ändrat av Laggeman
La till lite info.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan vi åka flera bilar ihop, det skadar inte, men om man kör ett par halvfulla bilar så är det då bättre att man delar upp sig på de bilar som ändå kör upp.

I mitt fall så ska vi köra med släp på vägen ner, så det är kanske inte något som passar alla heller.

Men för de som vill hänga på och inte har någon direkt tid att passa så har jag alltså minst en plats ledig. :)

Som jag vet i dagsläget så ska Majk01 (Micke) och Yodelking (Peter) åka med mig. Eventuellt var den tredje platsen till Mickosch (Micke), men då det kan bli att de är fler som ska med från hans familj så kör de eventuellt själva.

Tillägg: Min plan är iaf att ta ett stop hos Bioted i Kungsbacka samt ett hos Bengt på Marinakvariet i Mölndal, sen efter träffen köra till Majornas Glas och hämta mitt nya kar där innan färden bär söderut igen.

Vi ska stanna över natten och spendera söndagen i göteborg, så känns lättast att köra själv. Men om det finns nån som inte har något emot att vi hänger på så tycker iaf jag att det kunde vara kul. Annars missar vi säkert en massa kul grejer på vägen upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ta med ifall någon är intresserad av det. Kan lägga ut en blänkare i köp&sälj. Har ett par stycken redan som ska ha, men kan säkert låsa någon mer fragg ifall intresse finns.

Javisst kanske borde läggas ut en tråd där om vad folk är intresserade av, jag kan också plocka med lite fraggar om intresset finns. Men vill inte plocka med något i onödan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer iaf ta med en del koraller. Jag skall minska antalet ricordea florida rätt ordentligt och kommer ta med rosa samt oranga. ifall önskemål finns så kan man köpa en stor del av stenen de sitter på och få 10+ ricordea till ett bra pris.

ifall intresse finns så kan jag ta med på de flesta koraller som finns i mitt akvarie. Det r bara att kolla på Andreas 800 liters rev i akvarie trådarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Söker någon i närheten av Hässleholm som ska till träffen. Behöver hjälp med att frakta en anemon till götet. Ska inte själv dit och har en köpare där så hör av er/dig om ni bor i närheten så kommer jag bort den dagen med anemonen.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...