Gå till innehåll

Korallträff på Sjöfartsmuseet Akvariet den 24 mars!


Rekommenderade inlägg

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Har bokat rum på hotell spar i majorna. Vi stannar hela helgen, åker inte hem förrän på måndagen. Lite minisemester, frun och dottern måste väl få lite shopping när jag får en heldag med akvarie. Tack Kenny för bra tips, vi kanske ses på träffen?

Släpp av dem på freeport så kan du lugnt åka runt (det ligger i närheten av bioted)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom vi inte ska åka hem förrän på måndagen och vi tyvärr passerar ullared på hemvägen så kan jag ju inte köpa hem nåt levande till karet. Det skulle ju va om där är nån från växjö med omnejd som kan ta hem och ha det i sitt kar några dar i så fall. men tack för tipset, titta kan man ju alltid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

undrar samma sak. kan ju va bra att veta hur dax man behöver köra så man hinner titta hos bioted innan man kör in till göteborg. Damerna undrar ju hur mycke egentid för shopping dom får på lördan. Dom är ju glada om dom slipper mig i affärerna( jag är rätt glad att jag slipper gå med)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi tänkte starta kl 4 och fortsätta så länge det behövs.

Inträde är gratis för besökare som skall vara med på korallträffen, precis som tidigare.

Vill man ändå köpa biljett så kostar den 40:- och fungerar den som årskort hos oss och fyra museer till i Göteborg. Se hemsida för mer info om det.

Starttiden kan komma att ändras om vi får tag i någon intressant föredragshållare eller något annat spännande. Då postar vi det här på guiden så fort som möjligt.

Mvh

David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På helger kan vi ha ganska många besökare och har då inga möjliheter/vill inte stänga av delar av akvariet. Och akvariets bakutrymmen är tyvärr för små om vi blir lika många som vi varit på tidigare träffar. Lugnaste tiden är timmen innan stängning, dvs mellan 4 och 5. Sedan stänger museet men vi tänkte hålla extra öppet, just för att ha möjligheten att ha hela akvariet tillgängligt för korallträffen. Vi ser också på möjligheten att hålla cafét öppet bara för oss. Mer info kommer om det blir så. Alla är välkomna att komma in tidigare och om någon vill ställa in något bakom kulisserna tidigare så går det bra.

Sen la vi denna träffen på helgen just för att de långväga besökarna också skulle ha möjlighet att vara med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För oss som har 30 mil upp och vill stanna på nåt ställe på uppvägen och sen checka in på hotell innan träffen så är det perfekt med kl fyra. Har tagit till oss agnes och peters råd om att stanna hos bioted på uppvägen så kan damerna få lite shopping under tiden jag är där. Junioren i familjen har varit i shoppingcentret innan och hon va inte svårövertalad att stanna där på uppvägen. Denna trip ska bli mycke trevlig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...