Gå till innehåll

Korallträff på Sjöfartsmuseet Akvariet den 24 mars!


Rekommenderade inlägg

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

För LPS kan man ju ta med ett foto i telefonen också :D

Sen till någon som var "orolig" att man tar med för mycket....det är ingen som helst risk! Museet tar mer än gärna emot era fraggar, dock blir det ju som donation då och ingen betalning men det kan man väl leva med ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För LPS kan man ju ta med ett foto i telefonen också :D

Sen till någon som var "orolig" att man tar med för mycket....det är ingen som helst risk! Museet tar mer än gärna emot era fraggar, dock blir det ju som donation då och ingen betalning men det kan man väl leva med ;)

Att ta med ett foto i telefonen är ju inte direkt någon bra ide, tar bara en massa tid, köper jag något uppe på träffen vill jag ha det direkt, kommer inte köra runt i Göteborg för att hämta fraggar den dagen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men jag syfta mer på det vi skrev ovan, om bilder i pm så vi kan se om något är intressant ;) så skrev du foto i mobilen också ;) då tolkar man det som att du menar att man istället för att skicka i pm kan ta med bilder och visa där ;)

Ang att skicka bilder nu i pm är ju bara för att försäljaren ska slippa behöva dra med massa fraggar som ingen vill köpa ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vi är jätteglada för alla gåvor och har gott om plats för att ta emot koraller (gäller även för kallvattensdjur (ej fisk)). Det stämmar att vi inte kan betala privatpersoner för djur, men byta går bra. Ska försöka få ihop några fraggar så vi också kan vara med i byteshandeln.

Sen finns möjlighet för oss att sätta upp ett nytt kar om någon som kommer tidigt vill sätta i koraller, ev göra plats i våra tillväxtkar. Vatten har vi gott om om någon vill packa om korallerna. Påsar finns också. Hör av er om det finns önskemål så ska vi se vad vi kan fixa.

Mvh

David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon från södra Skåne som har en plats över i bilen?

Ifall någon har en plats ner så kan Peter åka med mig upp, men då jag kommer att frakta ner mitt nya kar i bilen så finns tyvärr inte någon baksätesplats på hemvägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då kommer min efterlysning till träffen... ni som åker söderifrån, kan/ska någon en sväng inom "Snickarn" på vägen upp? kan ni i såna fall frakta upp en kylare åt mig?

Jag hade tänkt köra inom och se vad han har för PVC-delar jag kan behöva, så jag kan ta med den upp Petter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har följande jag kunde ta med mig.

Gröna skivanemoner (har tre st på sten, de är stora)

Röda skivanemoner (har 5 st på sten)

acropora enzmann

Grön Digitata,

Grön poccilopora

Lila fotosyntiserande gorgonia

Gul Hysterix

Calendrium

Orange montipora digitata

Röd montipora digitata

Sen har jag ett 10-tal zoanthusar med samlarvärde (typ radioactive dragoneys, watermelon, sunburst osv) Men de tänkte jag inte ha så bråttom och kränga. Kanske byta mot andra färger..

Jag tänkte inte packa ned allt detta och åka. Kanske väljer ut några få, är något intressant får man hojta. (När jag får tummen loss så kommer en annonsering också.. )

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har följande jag kunde ta med mig.

Gröna skivanemoner (har tre st på sten, de är stora)

Röda skivanemoner (har 5 st på sten)

acropora enzmann

Grön Digitata,

Grön poccilopora

Lila fotosyntiserande gorgonia

Gul Hysterix

Calendrium

Orange montipora digitata

Röd montipora digitata

Sen har jag ett 10-tal zoanthusar med samlarvärde (typ radioactive dragoneys, watermelon, sunburst osv) Men de tänkte jag inte ha så bråttom och kränga. Kanske byta mot andra färger..

Jag tänkte inte packa ned allt detta och åka. Kanske väljer ut några få, är något intressant får man hojta. (När jag får tummen loss så kommer en annonsering också.. )

Peter

Blev lite svårt för mig som inte vet hur alla koraller ser ut och dom flesta du skrev här fanns inte under dessa namn på reeflex självklart skrev jag utan dom svenska färg namnen:P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...