Andy88 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Jag kanske har missat men hur gjorde du med insuget? Blev det borret eller?/André Citera
Majki01 Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 Jag kanske har missat men hur gjorde du med insuget? Blev det borret eller?/AndréJo borret blev det men inte så som jag tänkt, silikonerade på btn istället sen tog jag ett borr lika brett somHållen i plexin och stack in och tryckte ner bara. Så dom blev raka som det i plexin Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Jo borret blev det men inte så som jag tänkt, silikonerade på btn istället sen tog jag ett borr lika brett somHållen i plexin och stack in och tryckte ner bara. Så dom blev raka som det i plexin Sent from my iPhone using TapatalkDet låter kanon ju. Då ser det ut som mitt. Har du hittat någon info om storlek på aquael uv-c?/André Citera
Majki01 Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 Det låter kanon ju. Då ser det ut som mitt. Har du hittat någon info om storlek på aquael uv-c?/AndréNästan haha första raden blev inte så rak för den gjorde jag innan jag fick idéen med att silikonera btn först. Nej inte än tänkte sätta mig en stund ikväll efter träningen. Hittar jag det inte så tänkte jag rings Tommy på guldfisken.se och be han mäta den Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Nästan haha första raden blev inte så rak för den gjorde jag innan jag fick idéen med att silikonera btn först. Nej inte än tänkte sätta mig en stund ikväll efter träningen. Hittar jag det inte så tänkte jag rings Tommy på guldfisken.se och be han mäta den Sent from my iPhone using TapatalkHaha, ja ibland får man en snille blixt. Skicka ett pm när du fått redan på mått. /André Citera
danielj75 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Försäljnings tråden var låst men RoHs betyder inte automatiskt kina.http://sv.wikipedia.org/wiki/RoHS-direktivetFinns även i EU m.m.Så tyvärr kan det mycket väl vara en amerikanskt firma (Troligtvis Kina import men vad är inte det )//Danielj Citera
Majki01 Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 Försäljnings tråden var låst men RoHs betyder inte automatiskt kina.http://sv.wikipedia.org/wiki/RoHS-direktivetFinns även i EU m.m.Så tyvärr kan det mycket väl vara en amerikanskt firma (Troligtvis Kina import men vad är inte det )//DanieljGör sak samma, ärlighet varar längst , men mig kvittar det, fick ett bra pm där det slog mig att jag faktiskt själv byggt med dom bästa led som finns än så länge, varför då köpa ner mig , så planerna stannar på key led nano Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 Nästa fisk kommer bli en blenny. Troligtvis från deep ocean turen .. Men hur e det med dom? Vänder dom sand? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Nästa fisk kommer bli en blenny. Troligtvis från deep ocean turen .. Men hur e det med dom? Vänder dom sand? Sent from my iPhone using TapatalkVänder sand..Nej inte vad jag varit med om iaf.. Men tittar väldigt noga på den Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 Vänder sand..Nej inte vad jag varit med om iaf.. Men tittar väldigt noga på den Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkVad finns det för litet djur man kan ha som sand städare då? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Det finns alltid Nassarius sniglar som är flitiga arbetare eller sandvändande sjöstjärnor. Är väldigt vanliga och finns i de flesta kar./André Citera
danielj75 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Kolla på babylonia lutousa, kan ta andra sniglar dock min har dödat några nassarius men den håller sanden bättre än nassarius enligt mig. Dubbel storlek och dyker upp så fort jag matar med "flakes"//Danielj Citera
Majki01 Postat 26 januari 2012 Författare Postat 26 januari 2012 Det finns alltid Nassarius sniglar som är flitiga arbetare eller sandvändande sjöstjärnor. Är väldigt vanliga och finns i de flesta kar./AndréJag har en sådan i mitt andra kar,Liten liten, tror det är den som kryper runt och läggerSmå små nästan transparenta ägg på hela rutorna eller ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 26 januari 2012 Postat 26 januari 2012 Jag har en sådan i mitt andra kar,Liten liten, tror det är den som kryper runt och läggerSmå små nästan transparenta ägg på hela rutorna eller ? Sent from my iPhone using TapatalkOm det är snigeln du menar så är det mycket möjligt. Sjöstjärnor brukar oftast dela sig, har ingen aning om vissa arter lägger ägg eller ej. Nassarius är iaf lätta att få tag på och finns alltid inne i din närmsta saltvattensbutik./André Citera
Majki01 Postat 27 januari 2012 Författare Postat 27 januari 2012 Jäkla tur man fick all jul bonus denna lönen, efter att ha fastnat på massa intressanta saker på drakfisken är man ruinerad igen haha Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 27 januari 2012 Författare Postat 27 januari 2012 Mina ögon stör sig som fan på hur fult jag fick till det med sågningen i btn till inlopp i "sump" så om jag någon gång i framtiden för för mig att tömma karet av någon konstig anledning så kommer btn bytas Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Tror irritationen lägger sig i samma takt som kalkalgerna växer sig större på BTNen..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 27 januari 2012 Författare Postat 27 januari 2012 Vad för foder ger ni era musslor? Till lps fungerar reef paste bra då? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Jag matar inte mina med något speciellt, däremot tror jag att de filtrerar ut det som finns i vattnet som även andra koraller drar nytta av. Citera
Majki01 Postat 27 januari 2012 Författare Postat 27 januari 2012 Okej , läste lite om detta reef paste . Verkar bra. Förra karet så fick jag hålla på o pipett ge alla med munnar annars va dom aldrig glada. Blev rätt drygt Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 Jag använder Reef Paste som fisk- och korallfoder med gott resultat. Fiskarna är alla och nibblar på klumpen jag fäster på rutan, sen löser det upp sig själv långsamt så att det kommer ut i vattnet med konstant dosering under en längre tid vilket gör att det blandas i vattnet och alla koraller drar nytta av det. En del skummas kanske ut också, men som ett foder som fungerar för allt levande i karet ser jag bara positivt på det. Min egen uppfattning. Citera
Laggeman Postat 27 januari 2012 Postat 27 januari 2012 3-7 dagar i veckan, en klump på 10mm i diameter kanske. Citera
Majki01 Postat 27 januari 2012 Författare Postat 27 januari 2012 Kommit under fund med att det mesta oväsnet kommer ifrån vibrationer i möblen. Så vid tillfälle någon gång blir det 15mm tjock liggunderlag mellan karet och möbeln. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.