Gå till innehåll

Micke's Blenny!!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag kanske har missat men hur gjorde du med insuget? Blev det borret eller?

/André

Jo borret blev det men inte så som jag tänkt, silikonerade på btn istället sen tog jag ett borr lika brett som

Hållen i plexin och stack in och tryckte ner bara. Så dom blev raka som det i plexin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo borret blev det men inte så som jag tänkt, silikonerade på btn istället sen tog jag ett borr lika brett som

Hållen i plexin och stack in och tryckte ner bara. Så dom blev raka som det i plexin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det låter kanon ju. Då ser det ut som mitt. Har du hittat någon info om storlek på aquael uv-c?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter kanon ju. Då ser det ut som mitt. Har du hittat någon info om storlek på aquael uv-c?

/André

Nästan haha första raden blev inte så rak för den gjorde jag innan jag fick idéen med att silikonera btn först.

Nej inte än tänkte sätta mig en stund ikväll efter träningen. Hittar jag det inte så tänkte jag rings Tommy på guldfisken.se och be han mäta den :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nästan haha första raden blev inte så rak för den gjorde jag innan jag fick idéen med att silikonera btn först.

Nej inte än tänkte sätta mig en stund ikväll efter träningen. Hittar jag det inte så tänkte jag rings Tommy på guldfisken.se och be han mäta den :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, ja ibland får man en snille blixt. :P Skicka ett pm när du fått redan på mått.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försäljnings tråden var låst men RoHs betyder inte automatiskt kina.

http://sv.wikipedia.org/wiki/RoHS-direktivet

Finns även i EU m.m.

Så tyvärr kan det mycket väl vara en amerikanskt firma (Troligtvis Kina import men vad är inte det ;) )

//Danielj

Gör sak samma, ärlighet varar längst :), men mig kvittar det, fick ett bra pm där det slog mig att jag faktiskt själv byggt med dom bästa led som finns än så länge, varför då köpa ner mig :), så planerna stannar på key led nano :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa fisk kommer bli en blenny. Troligtvis från deep ocean turen .. Men hur e det med dom? Vänder dom sand?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vänder sand..Nej inte vad jag varit med om iaf.. Men tittar väldigt noga på den :)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns alltid Nassarius sniglar som är flitiga arbetare eller sandvändande sjöstjärnor. :) Är väldigt vanliga och finns i de flesta kar.

/André

Jag har en sådan i mitt andra kar,

Liten liten, tror det är den som kryper runt och lägger

Små små nästan transparenta ägg på hela rutorna eller ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan i mitt andra kar,

Liten liten, tror det är den som kryper runt och lägger

Små små nästan transparenta ägg på hela rutorna eller ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om det är snigeln du menar så är det mycket möjligt. Sjöstjärnor brukar oftast dela sig, har ingen aning om vissa arter lägger ägg eller ej. Nassarius är iaf lätta att få tag på och finns alltid inne i din närmsta saltvattensbutik.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina ögon stör sig som fan på hur fult jag fick till det med sågningen i btn till inlopp i "sump" så om jag någon gång i framtiden för för mig att tömma karet av någon konstig anledning så kommer btn bytas :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder Reef Paste som fisk- och korallfoder med gott resultat. Fiskarna är alla och nibblar på klumpen jag fäster på rutan, sen löser det upp sig själv långsamt så att det kommer ut i vattnet med konstant dosering under en längre tid vilket gör att det blandas i vattnet och alla koraller drar nytta av det. En del skummas kanske ut också, men som ett foder som fungerar för allt levande i karet ser jag bara positivt på det. Min egen uppfattning. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...