Gå till innehåll

Micke's Blenny!!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så går det när man ska va fiffig och ta ett kort ovanför ytan... då kommer en son och knuffar till en så man tappar telefonen...

Ingen garanti kvar och kan inte förlänga abonnemanget förren om en månad.. så vad gör jag betalar 2000kr och repererar telefonen "om det ens går" eller tar min gamla nokia tegelsten och kör med den i en månad och tar en ny telefon då!

Valet är inte svårt.

Men kommer bli en tuff månad utan tapatalk haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prioritera karet och lägg de 2kkr på ett gäng fina koraller istället. ;)

En månad är ju ingenting!

Tur man har dator på jobb,! haha

Det blir så! Har spannat in mig på en fin fin lps på ZG med 6 "huvud" men tog den inte sist jag va där bara för att först komma hem och kolla in var i karet den kan passa in! Meningen är ju att försöka få till det snyggt med rätt sorts koraller på dom olika våningarna på revpelaren!

Liknande denna! http://www.deepoceanshop.dk/dejong/koraller/lps/euphyllia-glabrescens.html

Du favian hur växer den? är det möjligt att limma dom på deras sten på BTN och få den att växa ut på BTN bakgrunden?

Jag ska försöka hålla karet i lps som går i grönt eller ja överhuvud taget koraller med lite gröna inslagg sen på undersidan av revpelaren på våning 2 ska jag ha en stor färgklick "solkorall"

men sen får vi ju se hur det går! finns ju så jäkla mycket snyggt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Favian växer inte ut på underlaget på samma sätt som vissa montiopra-sorter, utan de växer sig större i storlek bara, men håller sig runda och i den form de har nu, blir "bara" större. Sen iofs vet jag inte hur den reagerar om man monterar den på sidan, men jag tror inte du ska experimentera med den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ville ha alger! Men kanske inte riktigt så här mycket!

Brun alger! .. Eremiten fixar det på stenarna..

Snäckorna.. glömt namn.. men dom stora vanliga.. dom fixar glaset och btn bakgrunden

nassarius snäckorna.. nja dom går att diskutera...

Något annat tips på något effektivt djur till att sköta sanden? den ser förjävlig ut..

Ska ju va ett djur som passar i denna storleken på kar med..

Sen en fråga ang eremiter... Mycket liten sådan.

Måste jag skaffa tomma snäckor och slänga i lite då och då så den kan ta större ? om inte vad händer då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om eremiten inte får skal att byta till kan den ta skal ifrån snäckor som den då dödar. lägg i några lite större än det den har nu så ska det inte vara några problem.

en sak jag märkt är att de flesta eremiter gärna byter skal direkt efter att man köpt dom. antagligen för att dom inte har haft tillgång på nya skal i butiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet ju att det finns termostater med "sensor" som "startar" elluttaget som tex doppvärmaren är inkopplad i när vatten tempen går UNDER det inställda tempen..

Men finns det för tvärtom? Finns den någon "termostat" som man kan ställa in så den går igång när tempen går ÖVER tex 25 grader och då slår igång ett par fläktar ! :) ?????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet ju att det finns termostater med "sensor" som "startar" elluttaget som tex doppvärmaren är inkopplad i när vatten tempen går UNDER det inställda tempen..

Men finns det för tvärtom? Finns den någon "termostat" som man kan ställa in så den går igång när tempen går ÖVER tex 25 grader och då slår igång ett par fläktar ! :) ?????

Om vi skippar att tänka på prislappen så GHL datorn har givetvis den funktionen tex

Handlar ju egentligen om en kyl styrning.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi skippar att tänka på prislappen så GHL datorn har givetvis den funktionen tex

Handlar ju egentligen om en kyl styrning.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo jag tänkte på den innan! Men då köper jag hellre en ordentlig kylare och kör med pump från akvariet bara!

Känns lite för mycket overkill med datorn till ett 80 liters kar!

Jag e inne på detta redan nu efter som jag vet hur varma mina akvarie blir på sommaren!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow.. känns som man behöver en irl genomgång i det här med balling... köpte hem färdigblandat bara för att testa på.. sen vid behov grotech 1 2 och 3 .. men vad fattar jag av den texten där står.. haha.. Jag hänger med så långt i att 1an 50 ml höjer 2 kh till 100 liter vatten.. ja okej bra! vad i hela skogen ska jag då med 2an och 3an till ?:S

Vi säger att jag vill ha 10 kh hela tiden.. då doserar jag bara manuellt den mängden från flaska 1 som behövs för att dra upp det som förbrukats under dagen... okej bra.. eller?

Men 2an och 3an? :S what....

Ändrat av Majki01
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit och stirrat på reeflex hela kvällen!

Fiskar som jag kommer ha i detta karet: om det så tar mig LÅNG tid att få tag i så är det dessa!

http://se.reeflex.net/tiere/124_Chrysiptera_hemicyanea.htm redan i!

http://se.reeflex.net/tiere/392_Trimma_cana.htm ska jag få tag i! hur trivs dom ensam eller 2 ?

och http://se.reeflex.net/tiere/241_Synchiropus_stellatus.htm kommer vara juwelen i karet!!! Hittar jag ingen innan dejong tripen så blir det att beställa en då :)

Sen lämnar jag plats för 1 fisk till utifall att man fastnar för något någon gång!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fungian "släpper inte ut" polyperna som den alltid haft yte hela tiden utan den har "krypit ihopa" om man kan säga så..

bra salt halt, inget fosfat inget nitrit.. hmm vad kan detta va? Inte heller vid matningen idag drog den ut dom det har den annars gjort varje dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fungian "släpper inte ut" polyperna som den alltid haft yte hela tiden utan den har "krypit ihopa" om man kan säga så..bra salt halt, inget fosfat inget nitrit.. hmm vad kan detta va? Inte heller vid matningen idag drog den ut dom det har den annars gjort varje dag.
Känner igen det där, kan den vilja ha lite nitrat kanske, är min teori, hur har du det med det?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde 2 ändringar igår ... och idag är den LYCKLIG igen!

Kh låg på 9,6 vilket jag tycker är bra.. men jag höjde det endå med 1 så 10,6 plus att jag riktade om ljuset... så nu står den lite mer "skuggad" och nu är den lycklig... helt ute och vacker o fin:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...