Gå till innehåll

Micke's Blenny!!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

En liten fundering, min tunze osmolator går i ca 10 s när den får ström. Är det även så på din med?

Sent from my iPad2 using Tapatalk

Lite olika när den startar så går den tills vattnet är på rätt nivå.

Men det stämmer nog när du säger det. Den pumpar en liten stund slutar sen pumpa sen börjar den igen. Tills nivån är nåd .

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dags för en liten städ patrull, skymtade några snygga orm stjärnor på zg får bli en sådan, 1-2 eremiter och något litet som håller till i sanden? Nassarius "stavning" kryper dom verkligen ner i sanden när man har denna fin korniga sanden ?

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på något som torkar snabbt och går att använda under ytan? Kommer behöva "limma" stenar med knappar på bakgrunden , och ex sol korall kommer behöva limmas upp och ner i rev pelaren så vill inte behöva stå med handen massa länge i akvariet för att det inte ska ramla ner

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skivor osv hade jag en hel del innan, dom koppade jag aldrig in, men detta är ju den första lps jag någonsin äger så därav frågan :), blev h2oceans lps foder samt reef paste också.

En liten eremit och någon snäcka följde också med så länge. Måste bli av med lite brun alger :)

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något spökar.. 1.023 e vattnet vill ha till 1.025 bytade 10 liter som jag satte på 1.027-28, inget händer i vattnet.:s ingen höjning så nu har jag sänkt osmos sensorn och hoppas att lite avdunstning höjer det

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Något spökar.. 1.023 e vattnet vill ha till 1.025 bytade 10 liter som jag satte på 1.027-28, inget händer i vattnet.:s ingen höjning så nu har jag sänkt osmos sensorn och hoppas att lite avdunstning höjer det

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Med bytet på bara 10L vatten får du en ökning på ca 0.5 så de är kan va lite svårt att läsa av då.

Edit. Om vattennivån blir för låg nu när du sänker sensorn så kan du annars enkelt räkna ut med aquacalc hur mycket salt du behöver för att få den salthalt du önskar.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får kolla när jag kommer hem hur det blivit, blir endå lite fundersam, om man liksom har 1.025 vatten och det enda icke salt som kommer i är avdunstnings vatten, och utan lekage kryper det endå ner till 1.023

22 dagar 0 Nitrit kan man känna sig säker då?

/ Micke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...