Gå till innehåll

Micke's Blenny!!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det låter bra Jimmy :), hade jag gärna tagit emot :), e det fin kornig sand så kan jag bara slänga ner det i sanden jag har redan :),

Du kanske har i planerna att hämta skummaren? Så kan du kanske plocka med något sådant:)?

Trodde jag skulle slippa bli tvungen att köpa en räka för glasrosor, men icke, trodde jag kollade noga så stenen va fri från sådana men nu har det kommit upp små små rosor :(

Ändrat av Majki01
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta karet kommer inte va så mycket blenny när jag e klar haha.. Belysningen väntar jag på ny, så original belysningen kommer försvinna. Skummaren väntar jag också på en ersättare,

Så blenny kommer vara retur pumpen filter kort och plexi skivan :)

Men äh tekniken bakom plexin syns inte endå ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Iite värden.

Salt: 1,024

Ph 8

Kh :hoppar jag över, onödigt invecklat test, så det testar jag när jag slipper läsa den anvisningen som följde med.

Fosfat 0-0.1

Nitrite 0.1

Och äntligen har jag fått en massa massa fina brun alger ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av Majki01
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad blir det för belysning och skummare nu då? :)

Belysning blir keyled 75 w blue version. Ska försöka få hem den innan vår tripp till Göteborg, helst innan dejong trippen.

Skummare blir hydor slim skim , för att få mer ledigt utrymme i sump utrymmet för eventuella slang hängningar osv till doseraren. Samt fosfat, kol osv.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du sålt den skummaren så det blir nyköp, eller du har den kvar sen tidigare?

Den jag har är den store versionen, den jag ska ha är "nano" versionen för akvarie runt 150 liter.

Efter som den store inte låter något överhuvud taget så tippar jag på att lillebrorn inte gör det heller :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...