Gå till innehåll

Micke's Blenny!!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nej akvariet stod på plats när det fylldes inte en droppe utanför... antingen läckage eller kondens?.

Men lika dant under hela "sumpen" men torrt utanför akvariet. men vetefan om jag vågar ta risken så kanske ska dra ny silikon längst hela botten :s:(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Iomed att jag fyllde akvariet med kallt vatten så alla rutor blev "immiga" så ja måste va kondens men lite orolig blir man haha.

Men du som också har karet,,

Vilken av dom 3 utrymme på baksidan håller jämn nivå? Och sjunker när vatten avdunstar?

Det borde va där retur pumpen sitter eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hittat karets nya plats, nere i källaren... Nej men skämt o sido.. Denna original pumpen låter mer än min Kina streamer på 12000 l/h..

Ger den några dagar till sen får det bli jakt efter en ersättare.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Iomed att jag fyllde akvariet med kallt vatten så alla rutor blev "immiga" så ja måste va kondens men lite orolig blir man haha.

Men du som också har karet,,

Vilken av dom 3 utrymme på baksidan håller jämn nivå? Och sjunker när vatten avdunstar?

Det borde va där retur pumpen sitter eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har ju bara ett ställe att sätta den på kör med mediakorgen i mittersta så för min del blir det tredje facket.

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hittat karets nya plats, nere i källaren... Nej men skämt o sido.. Denna original pumpen låter mer än min Kina streamer på 12000 l/h..

Ger den några dagar till sen får det bli jakt efter en ersättare.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Låter den på alla lägen? Kommer inte ihåg hur min lät ibörjan men jag tycker inte streamer hörs. Nu är det ju väldigt individuellt med ljud etc. men.....

Jag hör (Störs) ibland av skummarpumpen men inte streamern!

//Danielj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 första lägena är bra, men för slöa. Resten blir dovare och vibrationerna är för jäkliga. Blev lite bättre med underlag under karet.. Men sen överröstar allt. Skummaren hör jag inte alls . Har tagit isär hela och kontrollerat . Blev tyst en liten stund där efter sen tillbaka igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummaren ger inga bubblor alls,

Och det droppar bara ur där det ska rinna ut, när jag testar pumpen så går den "bakåt" den sprutar ut vatten igenom "galret" istället för in i skummaren, men jag pratade precis med säljaren, han hade hört detta problemet innan och rek mig inte att dra ut och in ström sladden tills pumpen "vänder" automatiskt så han skulle skicka en ny, så positivt svar från han inte bråttom med skummare endå efter som där inte är levande, han hörde också cirk pumpen i tele och sa direkt att den låter mer än vanligt, jag skulle ge den en vecka sen ringa han igen, va det inte bättre så skickar han en ny sådan med.

Han sa att pumpen kunde låta mycket om akvariet stod lite lite lite snett, men jag kollade och det står så rakt det kan.

Men ja detta är bara jag med min otur.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmmm... mystiskt!

//Danielj

Men äh garantin är ju där för en anledning :)

idag har jag i alla fall flyttat akvariet från sov rummet så nu kan det få låta så mycket det vill. Jag har också lagt papper så som du skrev för att se vid skarvarna :),

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...