Majki01 Postat 21 januari 2012 Författare Postat 21 januari 2012 Turboflotor blue 500Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 21 januari 2012 Författare Postat 21 januari 2012 Hmm nu är frågan ... Vilket av facken i "sumpen" är bäst att ha tunze osmolatorn till? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Läckage?? Tömde karet idag och ser då detta på bilden i framkant under botten samt likadant under sump delen. Läckage? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
danielj75 Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Ser mystiskt ut. ev läckage borde ju vara mer ut mot kanten inte så långt in? Du har inte spillt vatten själv?//Daniel Citera
Majki01 Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Nej akvariet stod på plats när det fylldes inte en droppe utanför... antingen läckage eller kondens?.Men lika dant under hela "sumpen" men torrt utanför akvariet. men vetefan om jag vågar ta risken så kanske ska dra ny silikon längst hela botten ( Citera
danielj75 Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Jag skulle torka rent, fylla upp (torka igen) sedan klä in fogarna med toa papper. Du borde se ev. fuktfläckar ganska fort på det visset.//Daniel Citera
Majki01 Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Har kvar 3mm tjock underlagsfoamMed fuktspärr sen jag la nytt golv, kör med sådant under och ser . Borde bara vara kondens efter som det inte är när kanterna på akvariet Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
danielj75 Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 borde ju vara kondens men testa igen, bättre att göra det nu än senare. //Danielj Citera
Majki01 Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Iomed att jag fyllde akvariet med kallt vatten så alla rutor blev "immiga" så ja måste va kondens men lite orolig blir man haha. Men du som också har karet,,Vilken av dom 3 utrymme på baksidan håller jämn nivå? Och sjunker när vatten avdunstar?Det borde va där retur pumpen sitter eller? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Nu är där salt i karet, det ska dock ut imorgon igen. Hällde i nu bara för att kunna testa ljud nivån med skummare osv.. Jag hoppas dock cirk pumpen dämpar sig. Står ju "silent" så hoppas kan man. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Ser riktigt bra ut Micke! Är det 80 liter i detta karet? Citera
Majki01 Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Total volymen är 80, 50*40*40, men vatten går bara 40*40*40 så om jag räknar rätt så landar "fronten" på cirka 60 Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mickosch Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 Jag tyckte personligen att den var väldigt högljudd på yashan, men vet ju inte om det är samma på detta. Citera
Majki01 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 Jag har hittat karets nya plats, nere i källaren... Nej men skämt o sido.. Denna original pumpen låter mer än min Kina streamer på 12000 l/h..Ger den några dagar till sen får det bli jakt efter en ersättare. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
danielj75 Postat 23 januari 2012 Postat 23 januari 2012 Iomed att jag fyllde akvariet med kallt vatten så alla rutor blev "immiga" så ja måste va kondens men lite orolig blir man haha. Men du som också har karet,,Vilken av dom 3 utrymme på baksidan håller jämn nivå? Och sjunker när vatten avdunstar?Det borde va där retur pumpen sitter eller? Sent from my iPhone using TapatalkHar ju bara ett ställe att sätta den på kör med mediakorgen i mittersta så för min del blir det tredje facket.//Danielj Citera
danielj75 Postat 23 januari 2012 Postat 23 januari 2012 Jag har hittat karets nya plats, nere i källaren... Nej men skämt o sido.. Denna original pumpen låter mer än min Kina streamer på 12000 l/h..Ger den några dagar till sen får det bli jakt efter en ersättare. Sent from my iPhone using TapatalkLåter den på alla lägen? Kommer inte ihåg hur min lät ibörjan men jag tycker inte streamer hörs. Nu är det ju väldigt individuellt med ljud etc. men.....Jag hör (Störs) ibland av skummarpumpen men inte streamern!//Danielj Citera
Majki01 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 2 första lägena är bra, men för slöa. Resten blir dovare och vibrationerna är för jäkliga. Blev lite bättre med underlag under karet.. Men sen överröstar allt. Skummaren hör jag inte alls . Har tagit isär hela och kontrollerat . Blev tyst en liten stund där efter sen tillbaka igen. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
danielj75 Postat 23 januari 2012 Postat 23 januari 2012 Kan det ha med bakgrunden att göra? Jag kör ju utan bakgrund och använde listen under. Vet inte men det kan ju vara vibrationer du hör? //Danielj Citera
Majki01 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 Än så länge är jag bara jäkligt besviken. Skummaren skummar inte, testat allt möjligt nu, cirk pumpen låter som en traktor. För tillfället det sämsta köpet jag någonsin gjort..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
danielj75 Postat 23 januari 2012 Postat 23 januari 2012 Skummaren tar tid innan den börjar. Du har väl inget att skumma?Får du jämt flöde av bubblor i skummaren? Om du får stötvis med bubblor så måste du höja vatten nivån. Ps. om du låter Pumpen hänga fritt låter den då?//Danielj Citera
Majki01 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 Skummaren ger inga bubblor alls,Och det droppar bara ur där det ska rinna ut, när jag testar pumpen så går den "bakåt" den sprutar ut vatten igenom "galret" istället för in i skummaren, men jag pratade precis med säljaren, han hade hört detta problemet innan och rek mig inte att dra ut och in ström sladden tills pumpen "vänder" automatiskt så han skulle skicka en ny, så positivt svar från han inte bråttom med skummare endå efter som där inte är levande, han hörde också cirk pumpen i tele och sa direkt att den låter mer än vanligt, jag skulle ge den en vecka sen ringa han igen, va det inte bättre så skickar han en ny sådan med.Han sa att pumpen kunde låta mycket om akvariet stod lite lite lite snett, men jag kollade och det står så rakt det kan. Men ja detta är bara jag med min otur. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 23 januari 2012 Författare Postat 23 januari 2012 hmmm... mystiskt! //DanieljMen äh garantin är ju där för en anledning idag har jag i alla fall flyttat akvariet från sov rummet så nu kan det få låta så mycket det vill. Jag har också lagt papper så som du skrev för att se vid skarvarna , Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.