Andy88 Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Vad blev det nu för möbel? Något köpt eller som du byggt själv?/André Citera
Majki01 Postat 18 februari 2012 Författare Postat 18 februari 2012 Köpt haha Tog en tur till ikea igår så köpte ett faktum skåp 50 bred och 60 djup samt vit prägel bänk skiva, med ställningsbara ben i rostfritt stål, Förstärkte den lite invändigt Körde samma möbel till ett av mina andra kar för något år sedan funkade bra:) Vet inte varför men jag trivdes inte med att möblen är exakt lika bred och exakt lika djup som karet,, så icke genomtänkt att köpa AMs egna möbel:( Citera
Andy88 Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Hehe okej. Ikeas fungerar bra de också. Själv tycker jag tvärt om, möbeln exakt så stor som karet. Men ibland saknar man ju en liten yta att ställa saker på som mat och liknande. /André Citera
Majki01 Postat 18 februari 2012 Författare Postat 18 februari 2012 Jo snyggt är det AMs möbel är ju en snygg och stilren möbel men av någon anledning så har jag fastnat lite mer för möbler som är lite större än karet! haha Citera
Andy88 Postat 18 februari 2012 Postat 18 februari 2012 Ja de är ju tycke och smak. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 18 februari 2012 Författare Postat 18 februari 2012 Vad har man mest användning för? calcium test eller fosfat??? står i valet vilken av dessa 2 jag ska köpa i hanna respektive salifert.. Citera
Majki01 Postat 19 februari 2012 Författare Postat 19 februari 2012 Vaknade inatt av ett jäkla konstigt ljud.. tog lång tid att hitta källan så yrvaken som jag va... Men tillslut så hittade jag att det va Tunze pumpen till osmolatorn som stod och gick som attan.. Den varvade mycket men endå kom det inte något vatten ur pumpen så fick inte tyst på ljudet så drog ut strömmen tills jag vaknade imorse.. Då undersökte jag lite mer.. direkt strömmen kom så varvade pumpen som FAN... Tills jag bara testade att suga lite i slangen från tunze pumpen då jäklar kom det vatten... Skumt :S Citera
Majki01 Postat 20 februari 2012 Författare Postat 20 februari 2012 Blev en ny fragg igår! Favites bestae "tack André" Men en dum fråga... Munnen på dom? är det "alla" gröna ställena eller? Korallerna jag redan har pipett matar jag bara för att inte behöva slänga i för mycket mat innan karet är helt ingånget.. Men det va inte bara till att "spruta" artemia ovanför denna som med dom andra lpserna som då "fångar" det med slemiga trådar.. Citera
Johan W Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Om jag kör min tunze påfyllningspump torr händer det att jag behöver vända den upp och ner i spannet för att den ska ta vatten igen. Sent from my HTC Rhyme S510b using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Blev en ny fragg igår! Favites bestae "tack André" Men en dum fråga... Munnen på dom? är det "alla" gröna ställena eller? Korallerna jag redan har pipett matar jag bara för att inte behöva slänga i för mycket mat innan karet är helt ingånget.. Men det va inte bara till att "spruta" artemia ovanför denna som med dom andra lpserna som då "fångar" det med slemiga trådar..Det var så lite så. Jag har inte en aning. Kollar man i mitten på de gröna fälten så buktar det ut ytterst lite, bör vara munnen. Ibland har jag sett att de skickar de ut trådar för att fånga mat men det är inte ofta. Artemia är för stor mat så ska du mata så göra det med spsfoder som är mycket mindre. H2O Reef paste är suverän så det kan jag rekommendera. Jag matar inte min alls mer än de som yr runt när jag matar annat. Växer på bra hos mig så du behöver inte lägga någon energi på att punktmata den. /André Citera
Majki01 Postat 20 februari 2012 Författare Postat 20 februari 2012 Iomed att jag har 1 fisk och bara kommer ha 3 så matas det inte så mycket vanligt! Jag kör redan reef paste och lps foder från H2O Men varierar lite:) dom andra drar i sig mycket artemia så försökte med denna men inte lika okej haha! Citera
Majki01 Postat 20 februari 2012 Författare Postat 20 februari 2012 Såg idag också att eremiterna blivit slöa .. Så antagligen har dom vuxit ifrån sina "hus" så slängde i lite olika snäckor som jag hade över sen alla mina äppelsnäckor dog för massa år sedan haha. Citera
Majki01 Postat 20 februari 2012 Författare Postat 20 februari 2012 Har tråkigt nog ingen kamera förren jag hämtar den nya mobilen Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 Att det ska va så svårt att hitta en Synchiropus stellatus! Någon som har haft kontakt med deep ocean och vet på ett ungefär när det blir av? Citera
Morot Postat 21 februari 2012 Postat 21 februari 2012 Finns minst fem på Ciklidhuset i lerum (förra helgen) Citera
Laggeman Postat 21 februari 2012 Postat 21 februari 2012 Du får lugna dig tills vi kör upp till Göteborg Micke. Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 (ändrat) Ja då ingen brådska Däremot så tröttnade jag på Nokia från 50 talet idag , så åkte in och startade ett nytt ab idag, stod och klämde på alla nya telefoner i 1 timme. Men slutade endå med en iPhone 4s igen haha. Sent from my iPhone using Tapatalk Ändrat 21 februari 2012 av Majki01 Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 Någon som ser på andra bilden vad det är som växer till höger om korallen ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 av någon anledning kan jag inte ladda upp bilder på över 4000kb via tapatalk så det gör om dom till sådana här onödigt små bilder:( Så får köra det via datorn! Citera
Laggeman Postat 21 februari 2012 Postat 21 februari 2012 Är det de röda macroalgerna eller den gröna fraggen som ser ut att vara en blastomussa eller liknande du menar? Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 SuddigtSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 21 februari 2012 Författare Postat 21 februari 2012 Marco algerna vet jag dom växer överallt , det är den gröna som vuxit från 1 mm till ja några nu och bara fortsätter växa och bilda fler ringar med grönt innehål Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.