Mr_Ewing Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Japp!Jag brukar sätta en lös 180 graders böj på toppen för att slippa få luft i häverten.Se till att primärröret hamnar en bit under reservröret.Jag brukar även slitsa reserven med en såg så att det blir som ett "galler" i uppkanten. Citera
fredrikosterby Postat 21 januari 2015 Författare Postat 21 januari 2015 Okej har du nån bild i din tråd så man kan se? Citera
Mr_Ewing Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Nee tror inte det men jag kan plåta imorrn om jag kommer ihåg. Citera
fredrikosterby Postat 24 januari 2015 Författare Postat 24 januari 2015 Sitter och läser lite om skummare som det ser ut nu har jag två att välja mellan Tunze doc 9002 eller en bubble magus nac3+ vad tycker ni? Har 12.5cm att spela på bredden med Limmar överingingen i detta nu med.Köpte btn slimline i går så det ska på med så det blir lite stil på det hela Citera
mikoto Postat 24 januari 2015 Postat 24 januari 2015 Är sumpen inte större än så? Isf hade nog kört Bubble Magus skummaren om jag inte skulle haft ljus över sumpen, med ljus hade jag kört Tunze. För med ljus kommer den genomskinliga skummaren kräva väldigt mycket underhåll. Dock kommer det iofs hjälpa den prestera ordentligt om man orkar med det. Citera
fredrikosterby Postat 24 januari 2015 Författare Postat 24 januari 2015 Ja teknikfacket gjorde jag såpas smalt då jag kollade på nac3+ skummaren. Men i efterhand så kollade jag på andra ochså Kommer förmodeligen ha ett litet led bygge över refugiumet. Blir nac3+ då lite jobb för en såpass bra och snygg skummare skadar inte om man skaffar rätt grejer. Dom hade bra pris på den på fish-street med Citera
fredrikosterby Postat 24 januari 2015 Författare Postat 24 januari 2015 Fick hämtat en ek skiva nu på kvälls kvisten som farsan sågat till så lite mätning för hålen för genomförningarna och lite olja på den sån ska mdf skivorna på Citera
fredrikosterby Postat 25 januari 2015 Författare Postat 25 januari 2015 Hyffsat stor beställning gjord på fish-stret nu bland annat skummare, uv samt universal filter så snart så är vi på väg.Men ack vad det svider i plånboken även om det är billigt i jämmförelse Citera
fredrikosterby Postat 30 januari 2015 Författare Postat 30 januari 2015 Lite grejer har hänt limmat lite glas och limmat lite pvc samt fått lite roliga grejer Citera
fredrikosterby Postat 1 februari 2015 Författare Postat 1 februari 2015 Bänken målas och skivan oljas in snart en hel möbel Citera
fredrikosterby Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Hänt lite nu iallafall btn bakrunden på plats. Skåpet börjar ta form dock ska skivorna ändras lite då det var fel mått.Sen ska de målas Citera
fredrikosterby Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Tänkte jag skulle bli betalande medlem. Någon info om hur jag gör detta genom paypal? Sökt utan att hitta nått utom alla som betalat?Tacksam för hjälp Citera
fredrikosterby Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Äntligen fått min beställning från fish-stret blev en bubbe magus c3.5, biopellets filter, 18w uv ljus, rektrafometer och en lcd temp mätare Dock vad det denna kontakt funderade på hur man gör smidigast byta den är ett måste men till vilken typ?Tyvär har jag spräckt min kamera lins så bilderna är så där Citera
fredrikosterby Postat 14 februari 2015 Författare Postat 14 februari 2015 Måste säga att jag är inponerad av ac-rc beställde en drivare från ebay och kylfläns och led från deras hemsida. Då har dom packat det i samma packet och fått hem det på 7 dagar Grymt nöjd:)Har även en mp40 och omos filter på väg hem Citera
fredrikosterby Postat 21 februari 2015 Författare Postat 21 februari 2015 Löddat ihop led rampen nu på efter middagen 3x20w 19500k 3x20w 10000k med jannes styr och pwm kort Den blåa slingan på 1% -99% Samt hur returen blev i karet Citera
fredrikosterby Postat 27 februari 2015 Författare Postat 27 februari 2015 Beställt lite tester nu tänkte om någon här ville säga om jag behöver något mer?Imorgon ska sambon i väg så då ska en heldag försöka göras på bänk och lampan med lite bilder kommer då Citera
Quirkz Postat 27 februari 2015 Postat 27 februari 2015 Tja för kontakten köp en adapter från USA till EU finns nästan över allt kanske järnhandeln har Citera
fredrikosterby Postat 27 februari 2015 Författare Postat 27 februari 2015 Löste det med en ny kontakt från jobbet:) men tack endå Citera
peterj66 Postat 27 februari 2015 Postat 27 februari 2015 Snygg ramp, satt och funderade på just de LEDarna, men hittade en bagagnad ramp att börja med.Är du nöjd med ljuset? Citera
fredrikosterby Postat 27 februari 2015 Författare Postat 27 februari 2015 Inte hunnit prova den över karet än men av det den legat på bordet och lys är jag nöjd. Dock i efterhand hade jag nog köpt en ramp istället då denna kostat mig strax över 3 tusen än så länge Citera
fredrikosterby Postat 1 mars 2015 Författare Postat 1 mars 2015 Svestat fästen till styr kort och balaster i dag lite bilder kommet här Ursäkta kabel röran körde lampan men manuel pwm dimmer10000k vs 19500k140mm fläkt som ska kyla rampen kommer duga med råge efter provkörning Kyl flänsarna blir varma skulle gissa på ca 40grader utan kylning Citera
fredrikosterby Postat 3 mars 2015 Författare Postat 3 mars 2015 Fått lite skoj från triton idag.Massa tester och även sps food Citera
fredrikosterby Postat 26 april 2015 Författare Postat 26 april 2015 Efter drygt 30mils flytt så står akvariumet på plats och provas för första gången med vatten i. Snary dags för uppstart bara lampan och håller till den som kommer upp från halmstad och några veckor Citera
fredrikosterby Postat 25 juli 2015 Författare Postat 25 juli 2015 Varit och köpt levande sten nu på morgonen av perk här på forumet och nu ligger det i karet en påse sand ligger med och väntar här hemma Städpartul ska inköpas om några veckor är tanken Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.