Gå till innehåll

Tubastrea faulkneri - Solkorall


Cathulu

Rekommenderade inlägg

Thomas,

En mycket trolig anledning till att den inte slår ut är att den lider av matbrist, vilket gör att du måste "tvinga fram" födoreflexen hos korallpolyperna innan de svälter ihjäl! Placera korallen i en skål och häll i rejält med upptinad artemia, rör om med jämna mellanrum och låt proceduren vara ca 30 min innan du sätter tillbaka korallen i karet. Upprepa tills korallen öppnar polyperna spontant varje dag vid den tid du brukar mata den vid. Därefter kan du spruta ut artemia direkt på korallen i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själva korallen är egentligen jättetålig,men den kräver att bli matad minst varannan dag,mindre än så så börjar den dö ut(iaf för mig). Ge den ordentligt med mat i särskild skål och låt fiskarna få resterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min är bara utslagen är jag just har matat, jag har testat att ställa den i en skål med mycket artemia men då vägrar den att slå ut. Jag brukar mata strax innan ljuset dämpas för då brukar den vara utslagen exta länge. Har haft den i snart ett år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett sätt att mata den är att kapa en PET flaska o ställa "toppen" av den kapade PET flaskan över korallen o sen spruta in artemia eller dylikt i öppningen.. Förstod nån?

Då slipper man ta upp den ur karet o hålla på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...