Gå till innehåll

Planeringstråd - Laggemans nya Optiwhite


Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 172
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så här ser bänken ut i dagsläget.

Ovandel och underdel är separerade från benen då jag ska ställa den åt sidan så länge samt att det skall fästas in ställbara fötter i underdelen i nästa vecka. :)

post-1377-1446892472691_thumb.jpg

Kan ju säga att det ger en rätt så maffig känsla att gå runt bänken och föreställa sig innehållet i det kommande karet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack allesamman, den ska nog hålla för vikten av karet, det är jag inte tveksam till, men det bästa är nog att tjejen inte sa ett knyst igår när jag skulle fota bänken, så jag tror att hon till slut har accepterat mitt storhetsvansinne. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick hem mina ställbara fötter och hållare igår, men jag har börjat fundera på en annan lösning vad gäller benen vilket gör att jag slipper borra i ställningen. Istället funderar jag på att använda plåt-hörn i 2mm gods, borra ett 10mm hål mitt i, sen svetsa hast en M10-mutter över hålet och skruva fast plåthörnan undertill i bänken med 3/4 skruvar, då behöver jag bara borra ett 10mm hål på 35-40mm istället för som jag annars måste göra, borra ut 30mm hål för infästningarna, sen fixa till dem med stämjärn då de är fyrkantiga.

Plåtbitarna med M10-mutter kan jag fixa på lunchen imorrn tex, vilket skulle göra det hela en mycket enklare installation.

Ska iaf kontrollmäta under bänken ikväll så får vi se i morgon vad det blir. Soffan som står där karet ska stå ska förhoppningsvis åka ner på nedervåningen på söndag så jag kan ställa bänken på plats och få målat klart den, sen ska jag börja skissa på huven över karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade igenom vårt artikelregister idag, sökte på "bricka" och hittade en intressant variant som skulle kunna fungera som jag tänkt mig, stack iväg till verkstaden och svetsade ihop 8 brickor på eftermiddagsfikan, blev rätt nöjd faktiskt. :)

Brickorna är 50x50x5mm, har ett hål för M10 bultar, så det var en enkel match att svetsa på en mutter över hålet på en sida, sen ska det till 4 hål, ett i varje hörn för de skruvarna som ska hålla fast brickan i min ställning.

post-1377-14468924831018_thumb.jpg

Jag tog även med en av "köpevarianterna" som referens, en enkel konstruktion av två plastdetaljer som viker runt en M10-mutter.

Eventuellt vänder jag på brickan så att muttern kommer på utsidan, så slipper jag borra upp hål för den också, nackdelen då blir att jag höjer ställningen ytterligare från golvet.

post-1377-14468924830641_thumb.jpg

post-1377-14468924830836_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...