Gå till innehåll

Planeringstråd - Laggemans nya Optiwhite


Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 172
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack Denny, men bänken är i stort sett färdigskruvad redan, lite småpill med plywooden som ska ligga på ovansidan och skivan på baksidan ska kapas till. Har slitit med detta under dagen. :)

Kan bidra med en bild på bygget "so far", satte en av dagens arbetsdrycker på för att få till en storleksjämförelse. ;)

post-1377-14468924897383_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ytan vara i plywood eller sätter du nått mer på bänken sedan utanför skivorna?

Gött att ha det mer klart nu så man ser måtten mer än bara nått man tänkt sig eller ritat upp

Tanken är att klä det med skåpsluckor/täckskivor typ IKEA högblankt vita luckor. Men först ska karet komma på plats och kopplas in, sumpen ska få två bafflar och lite annat innan det kan dras igång, sen får det bli luckor allt eftersom jag kan få till det, de kostar ju en del de där luckorna. :)

En reaktion av tjejen kom faktiskt igår, ungefär något i stil med, "-Ska du inte dra in det i hörnan? Där det står nu tar det ju upp all plats om man vill gå runt soffan!" ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken är att klä det med skåpsluckor/täckskivor typ IKEA högblankt vita luckor. Men först ska karet komma på plats och kopplas in, sumpen ska få två bafflar och lite annat innan det kan dras igång, sen får det bli luckor allt eftersom jag kan få till det, de kostar ju en del de där luckorna. :)

En reaktion av tjejen kom faktiskt igår, ungefär något i stil med, "-Ska du inte dra in det i hörnan? Där det står nu tar det ju upp all plats om man vill gå runt soffan!" ;)

Ett tips; Håll koll på IKEA's fyndhörna. Man kan göra riktigt fina fynd där. (Jag hittade köksluckor till ett helt hörnterrarium, (som jag tyvärr inte byggt klart) där för en spotstyver för två år sedan).

post-2486-14468924909959_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll har bänken blivit klar så pass att den nu ska målas vit invändigt. Lite kort om tid innan lördag bara, ska upp till Nordbygg i Stockholm över dagen, kommer hem lite senare på kvällen, så imorrn blir det nog ingen målning, så onsdag och torsdag får gå i expressfart, ska ju hinna med en runda till Eslöv o hämta upp lite tunnor, sen ner till Trelleborg och hämta vatten och lite annat till karet. :) Ska även hinna med att blåsa en dator åt en polare också innan fredag då jag är ledig pga lite andra aktiviteter. Jag och frugan ska nämligen ha vårt första barn i augusti och på fredag ska vi på första ultraljudet, så man är lite snurrig i planeten med allt som sker. :snurrig:-Tummen upp

En bild på bänken kan jag iaf bjuda på:

post-1377-14468924914913_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj missade biten med ultraljud, grattis och förbered dig på världens härligaste upplevelse om man bortser från födseln. Så coolt att se det lilla livet där inne i magen. Har 5st barn o det är lika häftigt varje gång.....:)

Instämmer (även om vi bara har 3). Stort grattis och välkommen in i en ny och spännande del av livet /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Instämmer (även om vi bara har 3). Stort grattis och välkommen in i en ny och spännande del av livet /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar, det är mycket nytt är jag övertygad om, men det ska bli riktigt kul. :)

Grattis till första bebisen Jimmy, bra jobbat!! själv har jag en pärla som fyller 6 i augusti och en till som kommer i juli... lika roligt varje gång Banana man

/Alvin

Tack Alvin! :)

Hemma igen från dagens runda till Stockholm, har inte gjort något med karet idag, inte haft orken, slappar lite framför datorn nu bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...