Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Nja jag är mer lite sugen på att se det live just hur du gjort samt fråga lite råd osv, jag skall göra till mitt rsm 250 och alltid bättre att träffas live... Men det är bara om du vill så klart ;)

Det går säkert att ordna, är det ngt speciellt med led lösningen? Har lagt upp instruktioner och bilder tidigare som kan vara till hjälp.

~Henrik

• Svar 63
  • Visningar 10,5k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Förstår nu vad du menar, gick lite fort vid inkopplingen - timer och skymningsrelä ska byta plats.

Dvs. timern i strömuttaget och sedan skymningsrelät kopplat på det.

~Henrik

Ja jag tänkte då det:P ! Men skönt att du fått ihop en lösning i alla fall:).. Blir ju mycket billigare än att köpa det färdigt!

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

Är också grymt nyfiken på en helbild då jag funderar på att coppa din led-lösning

• 2 veckor senare...
Postat

Hur vart det med cirkulationspumparna? Tycker nämligen som du att det är lite för dåligt drag i dem. Och vill helst inte ha en massa i akvariet...

Postat
  • Författare
Hur vart det med cirkulationspumparna? Tycker nämligen som du att det är lite för dåligt drag i dem. Och vill helst inte ha en massa i akvariet...

Just nu kör jag med 2000l pump, variant 3. Funkar ok.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?45774-Henke-och-Ida-s-RSM-130-Modified&p=444711&viewfull=1#post444711

~Henrik

Ändrat av Scooby_doo

Postat

Aha härligt då ska jag upp å köpa en liknande pump då :) Så skönt å slippa att pumpar i akvariet synligt :) Ska jag försöka mig på att modda den också !

Med Vänlig Hälsning

Steven

Postat
  • Författare
Aha härligt då ska jag upp å köpa en liknande pump då :) Så skönt å slippa att pumpar i akvariet synligt :) Ska jag försöka mig på att modda den också !

Med Vänlig Hälsning

Steven

OBS - Det finns bättre pumpar (tystare), se tidigare i min tråd med tips från Stig.

Jag använde en Aquabee då jag hade det sedan tidigare.

~Henrik

Postat

Såg att syncra silent nämndes tidigare. Ska ta min premiär tur till triton imorgon. Få se vad han rekommenderar då. :-)

• 10 månader senare...
Postat
  • Författare

hepp

då var det dax att få lite ordning.. har haft renoveringar mm hemma under längre tid och flyttat runt karet och väntat på det ska få sin plats.

Men nu så - det är det tid att fylla på med koraller, är det ngn i Malmö området som har lite fraggar så skicka PM.

~Henrik

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.