DaTrucka Postat 6 mars 2014 Författare Postat 6 mars 2014 [ATTACH]112219[/ATTACH]Sunkig bild men en vanlig L profil kan göra jobbet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkTyvärr var den modellen tillfälligt slut.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
DaTrucka Postat 6 mars 2014 Författare Postat 6 mars 2014 En 20000k slinga testkörd .Å sicket ljus, kommer nog bli rätt nöjd.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
_Manne_ Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Vackert.. ! Bara o bygga vidare.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
DaTrucka Postat 6 mars 2014 Författare Postat 6 mars 2014 Någon som har koll på ett programmerbart styrkort 0-10v?Som det är just nu så behöver jag ett med minst 2 kanaler. Planen är ju att bygga på med fler dioder i framtiden så en styrning med 4 utgångar är att föredra.Gärna om det även finns fläktstyrning, och temperatursäkerhet för dioderna.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
_Manne_ Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Någon som har koll på ett programmerbart styrkort 0-10v?Som det är just nu så behöver jag ett med minst 2 kanaler. Planen är ju att bygga på med fler dioder i framtiden så en styrning med 4 utgångar är att föredra.Gärna om det även finns fläktstyrning, och temperatursäkerhet för dioderna.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).Intressant inlägg.. För 4 timmar sen ca.. Så var det "manuell styrning med Pot" som gällde.. .. Hör med janne68 tex, om han har en enkel lösning.. Men tänk på att dina drivers inte kan dimma NER till 0% utan snarare 10-15% bara. Väldigt ljust även då..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
DaTrucka Postat 6 mars 2014 Författare Postat 6 mars 2014 Intressant inlägg.. För 4 timmar sen ca.. Så var det "manuell styrning med Pot" som gällde.. .. Hör med janne68 tex, om han har en enkel lösning.. Men tänk på att dina drivers inte kan dimma NER till 0% utan snarare 10-15% bara. Väldigt ljust även då..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkHehe.Jo det blir manuell dimmning till en början, men lär vilja ha styrning så småningom, tänkte börja kika på alternativ.Enligt papprena på drivern så ska den fixa dimma ner till 5% ( vill jag minnas) det är PWM versionen som är till 10% tror jag, så dom måste ju släckas helt med timer.Ska kolla med janne vad det lider.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Tribiani Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Jag har en 2-kanals 0-10V styrning som ligger. Den är dock manuell. Citera
DaTrucka Postat 7 mars 2014 Författare Postat 7 mars 2014 Jag har en 2-kanals 0-10V styrning som ligger. Den är dock manuell.Tackar för erbjudandet, men jag har redan pottar till det ändamålet. Citera
DaTrucka Postat 7 mars 2014 Författare Postat 7 mars 2014 Denna var ju lite smidig.http://www.ledgroupbuy.com/dim4-4-port-led-sunrise-sunset-controller-v1-0/ Citera
DaTrucka Postat 8 mars 2014 Författare Postat 8 mars 2014 Varde ljus.Blått, vitt, t5, och allt på testat på full fräs.Kommer bli riktigt bra.Just nu kör vi på lite försiktigt med ett par timmar nerdimmat.Hur brukar ni köra med tiden i början?Full tid fast nerdimmat, fullt ös med färre timmar eller en kombination av båda?//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
_Manne_ Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 LEDen på 50% sen hoppas på det bästa .. Öka LEDen vid behov senare..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Michael Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 Jag hade 2×250 w mh och 4 × 54 w lysrör innan. Sen satte jag dit 20 vita och 20 blå. Det drog jag på fullt spjäll. Jag plockade bort det gamla helt. /Michael via mobil enhet. Citera
DaTrucka Postat 20 mars 2014 Författare Postat 20 mars 2014 Och bygget rullar vidare sakta men säkert.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
DaTrucka Postat 21 mars 2014 Författare Postat 21 mars 2014 Då var framsidan nästan klar, lite lister och dylikt ska fixas till.Kortsidan får jag ta längre fram, har slut på material //Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
_Manne_ Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Ser bra ut! Verkar bli ett vettig lösning med en liten egen hörna bakom.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
DaTrucka Postat 24 april 2014 Författare Postat 24 april 2014 Jårå, dom lever och verkar må bra, tack förresten.Bilder kommer vad det lider, framåt slutet på nästa vecka när jag är hemma igen...eventuellt. //Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
DaTrucka Postat 2 maj 2014 Författare Postat 2 maj 2014 Bidde en sväng te ciklidhuset idag och fick med en släng av påssjukan hem.7 fröknar, eldräka och G. Loreto.Bättre bilder kommer väl kanske någon dag.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Lasse Postat 2 maj 2014 Postat 2 maj 2014 Blev det den vitbukade fröken så är du bara att gratulera - de är samma eller närstående till de jag harMVH Lasse Citera
DaTrucka Postat 3 maj 2014 Författare Postat 3 maj 2014 (ändrat) Blev det den vitbukade fröken så är du bara att gratulera - de är samma eller närstående till de jag harMVH LasseTror det var den, ganska ljus i färgen med gulaktiga ryggfenor och liten släng av "abborreränder" på sidorna.Japp: Amblyglyphidodon leucogasterNär man googlar på dom så verkar det finnas en del färgvarianter på dom. Ändrat 3 maj 2014 av DaTrucka Citera
Lasse Postat 3 maj 2014 Postat 3 maj 2014 Jag är inte så säker på att Görans fiskar är Amblyglyphidodon leucogaster. Tror det kan röra sig om Amblyglyphidodon aureus. Den jag har kom som Amblyglyphidodon ternatensis. Mina har inte tappat ungfärgerna utan är ljus gula/vita. För att vara fröken så är den väldigt fredlig - en typisk zooplanktonätare som till och med plockar brachionus när jag matar med det Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.