Gå till innehåll

Strejkande/försvunna Turbosar


pegekin

Rekommenderade inlägg

Det normala är att de hittar en fördjupning eller håla i stenen där de tillbringar dagarna. På natten är de ute och äter för att sedan sitta och sova på sitt vanliga ställe nästa dag. Det är så man tror att de kan ha dött för varje dag sitter de på samma ställe vända åt exakt sammma håll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det normala är att de hittar en fördjupning eller håla i stenen där de tillbringar dagarna. På natten är de ute och äter för att sedan sitta och sova på sitt vanliga ställe nästa dag. Det är så man tror att de kan ha dött för varje dag sitter de på samma ställe vända åt exakt sammma håll.

Låter väldigt troligt att de kan vara så....Men någon matbrist torde det inte vara iom att jag måste skrapa glasen flera ggr/dag ifrån alger,men dom kanske ha blivit blinda och tappat luktsinnet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är förvånansvärt duktiga på att gömma sig om dagen.

Jag koppar för övrigt inte alls in snäckorna längre. Brukar flytta runt snäckor mellan mina tre kar beroende lite på var det behövs och jag bara dumpar i dom. Inga dödsfall. Däremot så verkar det som om nyinköpta snäckor är känsligare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte det ett normalt beteende av djur som hamnar i små pölar (tex i klippskrevor som borde motsvara storleken på våra kar) att försöka ta sig därifrån? Jag hade ett gäng bumblebee som kröp ur och en alldeles för smart katt som lyckades krossa skalen och käka upp dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...