Gå till innehåll

Men VAF? Varför kan jag inte posta här??? + Vad är detta för personliga påhopp?


Rohme

Rekommenderade inlägg

Denna tråden!

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40083-Frågor-angående-öppningen-av-butiken./page4

Senaste post av "cheva" för 1 timme sedan... som jag uppfattar som ett personligt påhopp på en av forumets medlemmar, ett inlägg som inte tillför något till tråden alls! (Hallå forumsvärdar!!?)

Referens: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40083-Frågor-angående-öppningen-av-butiken.&p=446867&viewfull=1#post446867

Varför kan jag inte posta/citera/svara där? Det står inget om att tråden är låst (eller varför)!!

Laggerman:

Tycker iofs inte heller ditt senaste inlägg i tråden borde få stå utan möjlighet till kommentarer! ...har läst igenom tråden och ser inte alls var det "roligt i det hela" skulle komma in... kanske jag saknar den typen humor så att jag inte kan se det?

Referens:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40083-Frågor-angående-öppningen-av-butiken.&p=446849&viewfull=1#post446849

...en skitsak kanske, men när det tillåts påhopp och felreferenser OCH det plöttsligt inte är möjligt att posta i tråden så blir jag pisst!! Trodde först det var något fel på nya Tapatalk HD, sedan att Tapatalkt strulade... vilket fick mig upp av sängen bara för att upptäcka att det är precis det samma på min dator!

Ps: Kom med något konkret svar nu och inga fjantiga påhopp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har inte lyckats etablera kontakt med butiken. Det har spekulerats en hel del om vad som hänt. Eftersom inte någon representant för butiken har kunnat förklara eller försvara sig så låste vi tråden för att slippa ytterligare spekulation. Låsningen skedde efter en tids diskussion mellan moderatorerna. Det är även så att vi inte har fått in någon betalning för förnyat sponsorskap.

I all hast hann den som låste tråden inte skriva en förklaring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg det roliga i kommentarerna, så tydligen saknar du den formen av humor.

Är detta verkligen något att bli upprörd över, detta är sånnt som enkelt kunde skickats som PM till en moderator som skulle kunna gett ett bra svar utan att blanda in alla...

förstår faktiskt inte ens varför du blir så upprörd, gå ifrån datorn räkna till 10, andas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IGEN!!! :arg: :arg: :arg: :arg: :arg: :arg:

Satt och svarade i denna tråden:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?46073-Fråga-kring-butik-i-sthlm

...och så låsten den helt plötsligt!! ...med en massa jävla påhopp som får stå helt obesvarat! Vad håller ni på med????

Så här mycket hann jag skriva innan förhandsgranskningen sparkade bakut:

"Varför skriver ingen att det handlar om Bromma Zoo? ...och varför hackar ni på Akvarielagret som är en av Sveriges bästa och rimligaste Akvarieaffärer?!!

Ni vill köpa billigt skit (helst ha ni ha det gratis?), handlar online från Kina och surar när ni måste betala tull på skrotet, köper US-tum-gängade prylar och förväntar er att seriösa lokala butiker ska fixa till era tillkortakommanden i princip gratis! Sitter här och slänger skit istället för att föra en dialog om ni skulle hitta någon pryl/fisk/snäcka ni tycker är fel prissatt!"

...vilket var en bråkdel av det jag tänkte skriva!

Varför låter ni trollen vinna? Jag blir faktiskt pisst på att ni låter dom komma till tals och sedan hindrar oss andra att komma till tals! För de som inte känner till Akvariemarknaden lika bra som de av oss som varit med ett tag och faktiskt engagerat oss så framstår seriösa handlare som dumma ockrare och de som upplevs som mindre nogräknade (vilket tråden faktiskt handlade om!) som de seriösa hjältarna! ...och mest PISST blir jag på att ni tillåter personliga påhopp som skulle få mig bannad direkt om jag var så dum att skriva vad jag faktiskt tyckte om vilken-som-helst-annan här!

GRRRRRRRRRR!!!

Sluta censurera mig!!! (Och sluta var så förbannad mycket Gnällkärringar!!)

/Björn Röhme

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg det roliga i kommentarerna, så tydligen saknar du den formen av humor.

Är detta verkligen något att bli upprörd över, detta är sånnt som enkelt kunde skickats som PM till en moderator som skulle kunna gett ett bra svar utan att blanda in alla...

förstår faktiskt inte ens varför du blir så upprörd, gå ifrån datorn räkna till 10, andas.

Läs mitt orginalinlägg igen! Det jag blir upprörd över är att tråden låses utan möjlighet för andra att kommentera! Att andras åsikter cencureras medans det som redan skrivits får står kvar utan kommentarer! ...och när det gäller din kommentar "gå ifrån datorn räkna till 10, andas"... Tssssss!!! :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IGEN!!! :arg: :arg: :arg: :arg: :arg: :arg:

Satt och svarade i denna tråden:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?46073-Fråga-kring-butik-i-sthlm

...och så låsten den helt plötsligt!! ...med en massa jävla påhopp som får stå helt obesvarat! Vad håller ni på med????

Så här mycket hann jag skriva innan förhandsgranskningen sparkade bakut:

"Varför skriver ingen att det handlar om Bromma Zoo? ...och varför hackar ni på Akvarielagret som är en av Sveriges bästa och rimligaste Akvarieaffärer?!!

Nu blev man nyfiken om den tråden...

för man får bara

"du har inte behörighet till den här sidan."

när man försöker gå in på den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev man nyfiken om den tråden...

för man får bara

"du har inte behörighet till den här sidan."

när man försöker gå in på den..

Kanske de valde att censurera den helt pga någon klagade på halvcensuren? -poop-:smiley17: ....bättre men definitivt inte bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läs mitt orginalinlägg igen! Det jag blir upprörd över är att tråden låses utan möjlighet för andra att kommentera! Att andras åsikter cencureras medans det som redan skrivits får står kvar utan kommentarer! ...och när det gäller din kommentar "gå ifrån datorn räkna till 10, andas"... Tssssss!!! :ler:

Hade man tagit bort hela tråden så skulle det vara Censur som du verkar vara väldigt emot. om man tittar på dina postar i denna tråden... Låser man inte trådar vilket är det andra alternativet får man chaos vilket väldigt få uppskattar i ett forum, isf kan man lika gärna hänga på 4chan eller liknande (där anonymous "bildades" från första början ifrån för er som inte vet.).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade man tagit bort hela tråden så skulle det vara Censur som du verkar vara väldigt emot. om man tittar på dina postar i denna tråden... Låser man inte trådar vilket är det andra alternativet får man chaos vilket väldigt få uppskattar i ett forum, isf kan man lika gärna hänga på 4chan eller liknande (där anonymous "bildades" från första början ifrån för er som inte vet.).

Och vad är det du försöker förmedla? Förklara är du snäll.

Är det denna bortplockade tråden du skriver om?

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?46073-Fråga-kring-butik-i-sthlm

(eller är den inte bortplockad... den finns ju men jag inte får se den? Vem får se den? ...så den faller utnom censuren?)

Eller är det denna som får stå utan möjlighet till kommentarer?

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?40083-Frågor-angående-öppningen-av-butiken./page4

(Så den finns men jag får inte kommentera/skriva... så jag är inte censurerad?)

...är det inte censur att inte låta folk komma till tals?

Hmmm?! :snurrig:

Ps: Oooooh! Vad cooolt typ att du vet vad 4chan och anonymous är!

....och jag är en av "er som inte vet"? :lalalalala:

(¯`·._(¯`·._(¯`·._.(Är jag ball nu?)._.·´¯)_.·´¯)_.·´¯)

:smiley20:

Ändrat av Rohme
SBS
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IGEN!!! :arg: :arg: :arg: :arg: :arg: :arg:

Satt och svarade i denna tråden:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?46073-Fråga-kring-butik-i-sthlm

...och så låsten den helt plötsligt!! ...med en massa jävla påhopp som får stå helt obesvarat! Vad håller ni på med????

Så här mycket hann jag skriva innan förhandsgranskningen sparkade bakut:

"Varför skriver ingen att det handlar om Bromma Zoo? ...och varför hackar ni på Akvarielagret som är en av Sveriges bästa och rimligaste Akvarieaffärer?!!

Ni vill köpa billigt skit (helst ha ni ha det gratis?), handlar online från Kina och surar när ni måste betala tull på skrotet, köper US-tum-gängade prylar och förväntar er att seriösa lokala butiker ska fixa till era tillkortakommanden i princip gratis! Sitter här och slänger skit istället för att föra en dialog om ni skulle hitta någon pryl/fisk/snäcka ni tycker är fel prissatt!"

...vilket var en bråkdel av det jag tänkte skriva!

Varför låter ni trollen vinna? Jag blir faktiskt pisst på att ni låter dom komma till tals och sedan hindrar oss andra att komma till tals! För de som inte känner till Akvariemarknaden lika bra som de av oss som varit med ett tag och faktiskt engagerat oss så framstår seriösa handlare som dumma ockrare och de som upplevs som mindre nogräknade (vilket tråden faktiskt handlade om!) som de seriösa hjältarna! ...och mest PISST blir jag på att ni tillåter personliga påhopp som skulle få mig bannad direkt om jag var så dum att skriva vad jag faktiskt tyckte om vilken-som-helst-annan här!

GRRRRRRRRRR!!!

Sluta censurera mig!!! (Och sluta var så förbannad mycket Gnällkärringar!!)

/Björn Röhme

Man låser trådar för att undvika sådana som tex detta idiotiska inlägg... Herregud säger jag bara. Där är inte alla hemma.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av Majki01
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte försöka svara på varför vi ibland låser trådar av den typ som det hänvisas till ovan.

1. Vi moderatorer är inte vakna dygnet runt. Märker vi att en tråd börjar spåra ur så låser vi ibland tråden för att "säkra upp" så att det inte blir värre under natten om vi inte har möjlighet att närvara på forumet.

2. SG är ett diskussionsforum med inriktning att främja saltvattensakvaristiken i Sverige. Blir det för mycket OT eller pajkastning så försöker vi rensa undan det värsta, ibland låser vi då tråden tills vi hunnit rensa. Skälet till att det tar tid är att moderatorerna själva ibland är oense om hur man bör göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gif Fortsätt gärna diskussionen, men håll den på en saklig och trevlig nivå utan personliga påhopp!

Är det inte "personlig" påhopp när man skriver skit om en butik utan butiken i fråga har chans att kunna försvara sig?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt måste man väll få förmedla om man tex haft dålig erfarenhet av ett företag som e utländskt utan att bli anklagad för persinligt angrepp mot firman. Hur ska dom kunna försvara sig på ett forum med svensk text.Är ju lite så forum funkar att man förmedlar vetskap och erfarenheter. Ett bra sätt att påverka ett tex forum annars kan ju vara att ansöka om att få bli moderator och kunna vara med och påverka på högre nivå.Sen det bästa av allt med internet och forum är ju att det är ju helt fritt att vara med och tycker man inte om vad man läser kan man ju hoppa till nästa sida eller stänga ner sidan. Eller bästa av allt starta ett eget forum där man kan bestämma själv hur reglerna är. Och är ens ideer verkligen så bra så borde folk strömma dit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt måste man väll få förmedla om man tex haft dålig erfarenhet av ett företag som e utländskt utan att bli anklagad för persinligt angrepp mot firman. Hur ska dom kunna försvara sig på ett forum med svensk text.

Ja, det är ju skillnad på personligt påhopp och kritik. Kritik kan ju till och med vara konstruktiv! :) Detta måste man få dela med sig av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här forumet har inget större trollproblem... Bara för att man använder sig av humor innebär det inte att man trollar...

Givetvis ska man få diskutera kring butikernas plus och minus... Var och en har samma rätt till sin åsikt utan att för den skull bli påhoppad...

Om en tråd går överstyr är det klart den ska låsas/modereras... Om man har ett problem med det pmar man moderatorn med motivation om varför tråden ska öppnas igen... Att starta en tråd för att ösa ur sig skit leder bara till större problem för forumet, detta gäller vare sig man varit akvarist i 50 år eller två timmar... Har man lång erfarenhet kan man väl dela med sig av den där den efterfrågas istället för att använda den för att hävda sig... Sånt leder bara till elitism och sällskap för inbördes beundran som skrämmer bort nybörjare...

Bara min åsikt, hoppas den duger i fler världar än min ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...