Gå till innehåll

Id snigel


atropos

Rekommenderade inlägg

Var och köpte 25 kg LS igår och fick med en del sniglar på stenen , någon som vet om dom är bra eller dåliga . Storlekarna på dom ligger mellan 1 cm - 2,5 cm

Det finns många sniglar och jag tror det kan vara en Nassarius.

Nassarius är revsäkra och hållbara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Naasarius snäckor har jag en hel del i mitt kar , men dom har vitt och blankt skal , och själva snigeln är vit . Dessa har ett brunsvart skal som är lite taggigt och snigeln är brun . Nassarius snäckorna brukar komma ut ur skalet när man lyfter upp dom och åla sig runt , men dessa kryper in och stänger igen sig med sitt lilla lock ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Naasarius snäckor har jag en hel del i mitt kar , men dom har vitt och blankt skal , och själva snigeln är vit . Dessa har ett brunsvart skal som är lite taggigt och snigeln är brun . Nassarius snäckorna brukar komma ut ur skalet när man lyfter upp dom och åla sig runt , men dessa kryper in och stänger igen sig med sitt lilla lock ..

Ta en bild på dem med vitt och blankt skal!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer ett foto på ett skal av en nassarius som jag har i mitt kar ser betydligt vitare ut i vattnet , och detta skalet är ju absolut inte som den andra snäckan

Mina nassarius är också vita i själva snigelkroppen då den på första bilden är brun

post-5225-14468924894749_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj :o så ser inte mina ut . Kanske kan se olika ut? Jag har några vita med mer "havsslippade" skal men fortfarande "spetsiga" sen har jag några som din bild högst upp. Alla är i sanden och rätt ofta uppe på stenarna också

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...