Gå till innehåll

Fel ni ser efter migreringen.


Benighted

Rekommenderade inlägg

I den här tråden diskuterar vi fel vi kan se i forumet nu efter migreringen, saker som inte är riktigt som det var förut, översättningar som saknas, sidor och funktioner som inte fungerar som det ska... Så ska vi försöka ordna till dem så snart vi kan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 151
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det beror på att det är en databas som ligger hos google har jag för mig som dem kollar upp, och då vi är flaggade sen tidigare så kan vi inte få grönt flagg innan dem gått igenom siten igen... tyvärr... men jag har lagt in en förfrågning hos dem att att kolla igenom våran site igen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilder som lagts till innan ikväll verkar antingen inte gå att se alls eller inte förstora

Även vissa profilbilder ser man bara som ett frågetecken när dom är på startsidan. Tex din profilbild syns inte bara din titel på tråden

Vet inte hur det vatt innan men finns inte led med i ljusupsättning när man klickar på extra och ska redigera sin profil. Har kanske inte funnits innan kommer inte ihåg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilder som lagts till innan ikväll verkar antingen inte gå att se alls eller inte förstora

Även vissa profilbilder ser man bara som ett frågetecken när dom är på startsidan. Tex din profilbild syns inte bara din titel på tråden

Vet inte hur det vatt innan men finns inte led med i ljusupsättning när man klickar på extra och ska redigera sin profil. Har kanske inte funnits innan kommer inte ihåg

Fixat... ska kolla på det där med ljusuppsättning, men tror inte det ska ha ändrats :S

ikonen för sidan är vBulletins default ikon, inte guidens :)

Fixat

Ändrat av Benighted
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bara siffra när det fanns olästa har jag för mig... och så vill jag minnas att det stod på svenska... spelar mig ingen större roll, klickar bara på "färgade texten" så blev lite konfys nu när det inte fanns några olästa förrän jag läste...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var specialanpassningar för det här forumet, minns inte exakt hur det såg ut själv men var det alltid rött?

Det var en special sak jag gjort innan.

Sätt upp det på en punkt lista att göra...

Grymt jobbat annars med bytet och jag vädjar till alla. Nu hjälps Jimmy med att fixa sidan och låt det ta den tid det tar...

Med vänlig hälsning,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får vi hoppas sakerna fungerar igen... Ber om ursäkt att det tog en stund att rätta till det, men testade lite och fixade med servern till kl 4 igårkväll så kom inte igån med felsökningen förän vid 10 tiden, som tur är hade wrang och freguz redan nystat en hel del i problemen innan det...

Edit: Vet inte exakt vad som hände, men sidan hade fungerat åtminstone fram till kl 6 imorse, sen hände nåt som gjorde att databasen fick fel i stilmallarna, jag gick tillbaks till en backup av databasen och tog de senaste inläggen och kopierade över till backupdatabasen och så fungerar allt igen... Om nån detta händer igen, och nån gjorde nånting speciellt och i ena ögonblicket fungerade den och i nästa inte, så skicka ett mail till mig på Jani.Hakanen_at_comhem.se så att vi kan få reda på vad som skedde, det kan vara så enkelt som att nån för första gången loggade in med en mobil-device, som gjorde nåt, då det verkar ha fungerat att forsätta använda sidan med tapatalk...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jättebra jobbat! :)

har en fråga; innan på min android telefon såg sidan ut precis som på datorn innan. nu är den annorlunda och det är en sak jag inte hittar. kan man inte längre se "första sidan" eller vad man ska kalla det i mobilen? där där alla 10 nya inlägg visas.

jag använder inte tapeatalk. vet inte om dte gör skillnad i det här fallet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bara siffra när det fanns olästa har jag för mig... och så vill jag minnas att det stod på svenska... spelar mig ingen större roll, klickar bara på "färgade texten" så blev lite konfys nu när det inte fanns några olästa förrän jag läste...

Nu ska det vara inne igen det du saknade.

Låter sidan vara för idag å se så att den rullar på å fortsätter en annan dag mer med designen....

/C

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jättebra jobbat! :)

har en fråga; innan på min android telefon såg sidan ut precis som på datorn innan. nu är den annorlunda och det är en sak jag inte hittar. kan man inte längre se "första sidan" eller vad man ska kalla det i mobilen? där där alla 10 nya inlägg visas.

jag använder inte tapeatalk. vet inte om dte gör skillnad i det här fallet.

Ja det är standard mobil style, lite svårt o hitta, men startsida har massa ikoner längst ned finns kärnkraftikon med"vad nytt" , där finns senaste, tror jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...