Gå till innehåll

Wow! Vad är detta för krabba?


ulfsa

Rekommenderade inlägg

Den här krabaten har legat gömd i den levande stenen i 13 dagar, upptäckte den inte förrän idag.

Måste erkänna att jag hoppad till då jag såg den.

Vad är detta??? Är detta bra eller dåligt att ha i akvariet? Den ser helt livsfarlig ut.

post-6558-1446892525092_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min var snäll i två år tills han plötsligt fick smak för snäckor och rensade karet totalt. Har tagit honom på bar gärning ett antal gånger, men han får hållas. fyller bara på ibland med nya snäckor från de andra burkarna:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Terminator" krabba, trots smeknamnet en rätt ofarlig rackare som plockar lite alger o rester.

//NiXoN

har haft 2st olika (i större format) som har ställt till besvär! den ena drog in en mussla på 6cm under en sten och den andra drog en stor ricordea in under en sten....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ni tillräckligt hungriga så börjar nog ni med leta efter allt som kan gå o äta ;)

Oftast är dom harmlösa men dom kan bli destruktiva, precis som sjöborrar o vissa snäckor.

Jag har inte haft nåt strul med den arten men dom håriga krabborna har käkat acron i mitt stora kar.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser som tidigare sagt ut som en terminatorkrabba (har röda ögon) och jag har två. Har inte haft några problem men en av dem börjar bli ganska så stor och såg för några kvällar sedan att den nästan lyckades välta en av stenarna. Har också läst i andra trådar att de kan gå på musslor och sniglar men detta har inte hänt mig ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK - Tack för era kommentarer. Eftersom han är i karet nu får han vara kvar men jag får hålla koll

på honom sen när jag lägger i städpatrullen. Kan man föda honom med ngt för att undvika att

han börjar äta på de andra innevånarna?

Fråga: Vad är acron ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...