Laggeman Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 Frökenfiskarna är väldigt fina! Du får rapportera om de sköter sig eller utvecklar något terroristbeteende.
alexochingencarina Postat 15 augusti 2012 Postat 15 augusti 2012 Fint. Men jag skulle rekomendera att koppa in dom i en hink om du har påsar med spritpenna på så du inte får något gift i akvariet.
Seahorse Postat 16 augusti 2012 Författare Postat 16 augusti 2012 Mycket fina fiskar, hoppas verkligen att dom sköter sig. Jag hojtar till direkt om jag märker några konstigheter med dom! Det ska jag verkligen tänka på nästa gång! Hoppas bara inte det har blivit något den här gången. Får hoppas att det är "akvariesäkra"-pennor dom har använt sig utav.
Seahorse Postat 16 augusti 2012 Författare Postat 16 augusti 2012 Äntligen har det blivit lite fart i akvariet med! Clownerna har varit alldeles för passiva, men ikke längre, nu måste man vara framme lite snabbare för att få äta! Benny (fantasifullt namn!) är också en riktig stjärna, har dock bara haft honom en dag, men är redan kär.
Seahorse Postat 16 augusti 2012 Författare Postat 16 augusti 2012 Blev väldigt underhållande när jag stack till anemonen lite mat! Benny var framme ett flertal gånger för att ta sig en titt, damsellerna var väldigt sugna på att ta lite av maten och eremiten ville leka anemoneremit! Tyvärr blev det foto med mobilkameran!
Seahorse Postat 17 augusti 2012 Författare Postat 17 augusti 2012 Tack! Det börjar se ut som ett litet rev nu
Seahorse Postat 17 augusti 2012 Författare Postat 17 augusti 2012 Vad kan detta vara? Har mängder av det lite här och där på stenarna!
Laggeman Postat 17 augusti 2012 Postat 17 augusti 2012 En form av svamp, det är ett bra vattenrenande djur iaf.
Seahorse Postat 23 augusti 2012 Författare Postat 23 augusti 2012 Efter ett trevligt besök hos Stig blev det några nyheter till karet och lite kunskap till mig!Tackar Stig för kvällen! :-)
Seahorse Postat 6 september 2012 Författare Postat 6 september 2012 Har problem med ph/kh, ligger alldeles för lågt (ph 7.6-7.7, kh 6.4). Har tillfört buffert i vätskeformat, dock ingen direkt effekt! Tips?Annars rullar det på bra! Blir riktiga bilder till helgen.
Nemisis Postat 7 september 2012 Postat 7 september 2012 Jag kör med Salifers ph+kh buffer. Blandar ut lite i vatten varje kväll och häller i. Har gett bra resultat i min burk tycker jag.
Laggeman Postat 7 september 2012 Postat 7 september 2012 Här är en riktigt bra länk:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?14496-Ny-artikel-Saltvattenskemi-f%F6r-nyb%F6rjareLäs i den om vad du kan och bör tillsätta.Lågt pH kan också bero på allt för tätt hus/lägenhet, dvs du får inte in någon frisk luft där karet står.
Seahorse Postat 7 september 2012 Författare Postat 7 september 2012 Har kollat på den och kör just nu på "Dubbelbuffert".Men mitt ph ligger fortfarande skrämmande lågt! Ska jag prova att tillverka egen natriumkarbonat? Skummaren fungerar bra och har cirka 2000l/h i cirkulation. Frisk luft borde inte heller vara något problem.
DaTrucka Postat 7 september 2012 Postat 7 september 2012 Vad mäter du ph med, dubbelkollat så det visar rätt?Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.
Seahorse Postat 7 september 2012 Författare Postat 7 september 2012 Mäter ph med red sea. Borde kanske köpa något till?
Seahorse Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 (ändrat) Testbild! Ändrat 8 september 2012 av Seahorse Fungerar att ladda upp via forumet!
DaTrucka Postat 10 september 2012 Postat 10 september 2012 Mäter ph med red sea. Borde kanske köpa något till?Eller åtminstone kontrollera så det stämmer. Med referensvätska eller något annat test.
Seahorse Postat 10 september 2012 Författare Postat 10 september 2012 Provade att mäta nyblandat vatten, och mitt test visade rätt på det vattnet. Antar att testet funkar prima och jag blir ännu mer fundersam över vad som kan vara felet!
Seahorse Postat 25 september 2012 Författare Postat 25 september 2012 Karet puffrar på. Allting ser ut att trivas bra och jag har fått planer för större! Mitt pH sjunker sakta neråt om jag inte tillsätter natriumbikarbonat. Kan det vara något som står fel till?Nitraten har tyvärr gått ner till noll, ska jag tillsätta något?En bild på sötnosen!
Seahorse Postat 26 september 2012 Författare Postat 26 september 2012 Gah, tankarna om större blir bara värre! Bumpar frågorna med!
Rekommenderade inlägg