Gå till innehåll

Martins saltvattensakvarium!


Seahorse

Rekommenderade inlägg

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mycket fina fiskar, hoppas verkligen att dom sköter sig. Jag hojtar till direkt om jag märker några konstigheter med dom!

Det ska jag verkligen tänka på nästa gång! Hoppas bara inte det har blivit något den här gången. Får hoppas att det är "akvariesäkra"-pennor dom har använt sig utav.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen har det blivit lite fart i akvariet med! Clownerna har varit alldeles för passiva, men ikke längre, nu måste man vara framme lite snabbare för att få äta! :)

Benny (fantasifullt namn!) är också en riktig stjärna, har dock bara haft honom en dag, men är redan kär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev väldigt underhållande när jag stack till anemonen lite mat! Benny var framme ett flertal gånger för att ta sig en titt, damsellerna var väldigt sugna på att ta lite av maten och eremiten ville leka anemoneremit! :)

Tyvärr blev det foto med mobilkameran!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har kollat på den och kör just nu på "Dubbelbuffert".

Men mitt ph ligger fortfarande skrämmande lågt! Ska jag prova att tillverka egen natriumkarbonat?

Skummaren fungerar bra och har cirka 2000l/h i cirkulation. Frisk luft borde inte heller vara något problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Karet puffrar på. Allting ser ut att trivas bra och jag har fått planer för större! :)

Mitt pH sjunker sakta neråt om jag inte tillsätter natriumbikarbonat. Kan det vara något som står fel till?

Nitraten har tyvärr gått ner till noll, ska jag tillsätta något?

En bild på sötnosen!

post-7041-14468926655315_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...