Gå till innehåll

Korall lim


Clownen

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...
  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hur är det med damm??

har kört aquascape koall lim.hela jävla akvariumet blev tok rosa moln.

ändå som klara sig var räka + erimit. fiskar och allt strökmed. tror dom klara sig tackvara att dom byterskal..hur som.

aldrig mer i mitt kar..vill ha något som funkar bra i vatten utan damm moln.för jag vill gärna kunna kompletera revet trots att de simmar fiskar

Jag skulle rekomendera KZ speed glue http://shop.biotedmarin.se/speedglue/31-0 är som cement och det som fästs i det sitter som gjutet.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KZ Speed glue är mer svårarbetat än aquascape, men tycker det är snäppet bättre ändå, dammar gör det, men oftast är problemet om man limmar under vatten att det faller sönder och hamnar i en hög under stället man jobbar...

Om det dammar en massa om aquascape så jobbar man med det för länge under vattnet, man måste göra det snabbt och distinkt när man jobbar med det, precis samma problem KZ speed glue. Men det är svårt när det inte vill fästa, däremot måste det ju varit sjuka mängder aquascape om saker dog av det, många gånger har jag haft ett rosa kar som man knappt ser baksidan på karet efteråt och skummaren skummar hubbabubba i ett par timmar, men aldrig har nånting dött.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KZ Speed glue är mer svårarbetat än aquascape, men tycker det är snäppet bättre ändå, dammar gör det, men oftast är problemet om man limmar under vatten att det faller sönder och hamnar i en hög under stället man jobbar...

Om det dammar en massa om aquascape så jobbar man med det för länge under vattnet, man måste göra det snabbt och distinkt när man jobbar med det, precis samma problem KZ speed glue. Men det är svårt när det inte vill fästa, däremot måste det ju varit sjuka mängder aquascape om saker dog av det, många gånger har jag haft ett rosa kar som man knappt ser baksidan på karet efteråt och skummaren skummar hubbabubba i ett par timmar, men aldrig har nånting dött.

hade knapp en cm av det..börja damma bara jag nudda vatten ytan lixom.fiskarna vart helt dumma i huvudet..simma upp och ner, låg och ryckte på botten..

man vill ju inte riva hela revet varje gång..har ett 500L kar på gång. och försöker hitta någe bra lim så jag slipper göra samma sak i det som i det lilla lixom.

har du någe tips..ska man sätta det först på sin korall sedan snabbt ner i vattnet och hålla stilla eller?då måste jag skaffa långa gummi handskar tycker det e så läskigt när fiskarna smakar på en

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...